کد خبر: ۶۹۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

خیمه شب بازی بازارگردان‌ها در بورس

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: وعده و وعیدهای توخالی و دروغین که بیش از نیمی از سرمایه‌های مردم را دود کرد و ماحصل آن بی اعتمادی بیش از پیش به نظام مدیریتی اقتصادی بود؛ بماند که خیمه شب بازی بازارگردان‌ها هم شد جولانگاه نوسانگیران حقوقی سرمایه دار و رسیدن به آخرین کورسوهای امیدواری سرمایه گذاران نگون بختی که به مدیریت عده‌ای چشم دوخته‌اند و به حرف‌های آنان اعتماد کردند.
خیمه شب بازی بازارگردان‌ها در بورس
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی ابراهیمی اظهار کرد: بازار بورس این روزها حال خوشی ندارد؛ حالی که می‌تواند خوش باشد و دلیل قانع کننده‌ای برای ناخوشی آن نمی‌توان یافت، اما ظاهرا عده‌ای دوست ندارند سرمایه‌گذاران این بازار که با امید تحقق شعار سال که جهش تولید نام‌گذاری شده، دست از سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا کشیده‌اند و چشم به رونق کسب و کار داخل دوخته اند، روز خوش برخود ببینید چرا؟ نمیدانم.

وی افزود: مگر کدام ‌عامل بنیادی مالی حتی کوتاه مدتی منفی بوده که این چنین قربانگاه ساخته‌اید؟ وعده و وعیدهای توخالی و دروغین که بیش از نیمی از سرمایه‌های مردم را دود کرد و ماحصل آن بی اعتمادی بیش از پیش به نظام مدیریتی اقتصادی بود؛ بماند که خیمه شب بازی بازارگردان‌ها هم شد جولانگاه نوسانگیران حقوقی سرمایه دار و رسیدن به آخرین کورسوهای امیدواری سرمایه گذاران نگون بختی که به مدیریت عده‌ای چشم دوخته‌اند و به حرف‌های آنان اعتماد کردند!.

این معامله گر بازار بورس بیان کرد: بسیاری از سهم‌های بازار که وابستگی به قیمت دلار دارند نه تنها با رشد سرسام‌آور دلار افزایش قیمت نداشتند که کاهش شدید را تجربه کردند و حال که قیمت دلار در مدار نزول قرار گرفته است نیز باز به مسیر قبلی خود ادامه می‌دهند و خریدهای سنگین حقوقی‌ها را چیزی جز مفت خری نمی‌توان تلقی کرد.

ابراهیمی ادامه داد: جالب‌تر اینکه در بازار بورس به یک قاعده جدیدی رسیده‌ایم ‌و آن ‌این است که اگر مسئولین سخن مثبتی در مورد روند بورس به زبان آورند بازار دقیقا واکنش عکس نسبت به اظهار نظر آنان دارد و این چیزی جز اعتماد از دست رفته نیست.

وی افزود: در راس مسئولین اقتصادی وزیر اقتصاد است که وقتی سخن از جذابیت قیمت‌های انواع سهام و در کف قیمتی بودن آنها به میان می‌آورد باز شاخص بیش از ۲۰۰ هزار واحد ریزش را تجربه می‌کند که سوال اینجاست آیا وزیر محترم اشراف کافی به این حوزه دارند؟ آیا متوجه عواقب فرمایشاتشان که مبنایی برای تصمیم گیری است، هستند؟.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: می‌دانیم که کلان داده(بیگ دیتا) در عصر حاضر اثرگذاری شدیدی بر تصمیمات سرمایه‌گذاران دارد و یکی از این بیگ دیتاها اظهارات این چنینی است.

ابراهیمی ادامه داد: حال شاخص به محدوده خاص حمایت تکنیکالی رسیده جایی که هم فروش سهام ‌به اشباع رسیده و هم خریدهای حقوقی‌های مفت خر می‌توان گفت که تکمیل شده، آیا باز هم تصمیم بر ادامه این بازی ناجوانمردانه وجود دارد؟!.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود شاخص از روز دوشنبه با شروع حرکت گروه خودرویی و مخصوصا خودرو به دلیل تحولات سیاسی امریکا و روی کار آمدن دولت جدید فاز جدیدی را در پیش بگیرد و نماد خودرو به عنوان لیدر بازار ایفای نقش کند، ان شاالله که مسئولین خواب متفاوتی ندیده باشند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین