کد خبر: ۶۹۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۳

اولین گردهمایی اتحادیه تمدنها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین میزگرد فرهنگی جهان اسلام (عرب) و غرب با حضور شخصیتهای سیاسی و فرهنگی جهان از پس فردا در اسپانیا آغاز می شود.
به گزارش آفتاب به نقل از خبرگزاری اسپانیا، این نشست با عنوان «اولین گردهمایی اتحادیه تمدنها» به میزبانی خوزه لوئیس رودریگز ساپاترو - نخست وزیر اسپانیا - و با حضور شخصیتهای فرهنگی جهان در مادرید برگزار می‌شود.

این گردهمایی با هدف مبارزه با ترس و تردیدهای رایج میان فرهنگهای مختلف و جدایی جهان اسلام (عرب) و غرب برگزار می شود. نشست اتحادیه تمدنها به دنبال کشته شدن 191 نفر از مردم بی گناه در مادرید در سال 2004 از سوی نخست وزیر اسپانیا به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.

هدف از برگزاری این گردهمایی تشویق به شناخت فرهنگی و مذهبی، رشد آگاهیهای مشترک و ترویج فرهنگ صلح اعلام شده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، خورخه سامپائو رئیس جمهور پرتغال، اورهان پاموک برنده نوبل ادبیات، پائولو کوئلیو نویسنده برزیلی، شیرین عبادی برنده نوبل صلح، عمر موسی دبیرکل اتحادیه عرب و ماری رابینسون رئیس جمهور سابق ایرلند از شرکت کنندگان در این گردهمایی هستند.

گفتنی است چندی پیش پائولو کوئلیو طی اظهار نظری در مورد اسلام چنین گفته است: «من در اسلام چیزهایی یافته‌‌ام که در دیگر ادیان آسمانی و حتی غیر آسمانی ندیده‌ام. عبادت خداوند، احترام به همه انبیاء و داشتن زندگی خوب برای همه مردم از جمله مسائلی بود که در این کتاب آسمانی وجود داشت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین