کد خبر: ۶۹۱۱۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
اقدامات دولت ترامپ اثری در اراده ایران نمی‌گذارد

ظریف: ایران به دنبال تنش و جنگ نیست

وزیر امور خارجه گفت: ایران نه به دنبال تنش و نه جنگ است و اقدامات دولت در حال خروج ترامپ، اثری بر اراده مردم ایران نمی‌گذارد.
ظریف: ایران به دنبال تنش و جنگ نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف عصر امروز دوشنبه در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشریح مباحث مطرح شده در این نشست در خصوص اقدامات دستگاه دیپلماسی در پیگیری مقابله با آمران و عاملان شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: وزارت خارجه در سطح بین المللی و دو جانبه، پیگیری‌های حقوقی در داخل ایران و همچنین عراق انجام داده است که گزارش آن به نمایندگان ارائه شد.

وزیر امور خارجه همچنین در واکنش به تحرکات ترامپ علیه ایران در روزهای پایانی دولتش تصریح کرد: ایران نه به دنبال تنش و نه جنگ است، اما اقدامات دولت مفتضح در حال خروج ترامپ اثری بر اراده مردم ایران نمی‌گذارد.

ظریف خاطرنشان کرد: اگر کسی قصد تجاوز به ایران را داشته باشد باید سوابق تجاوزهای پیشین را در نظر بگیرد، اما فکر می‌کنم در یکی دو روز باقی مانده از عمر دولت ترامپ، بازدارندگی ما به خوبی عمل می‌کند.

وی در خصوص انتخاب رایزن‌های بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور نیز گفت: در سفر به منطقه و روسیه موضوع اعزام رایزن بازرگانی را مخصوصاً برای کشورهای هدف پیگیری می‌کنم، اما مسئولیت اعزام این رایزن‌ها بر عهده وزارت صمت است و وزارت خارجه نیز تمام همکاری‌ها را در این زمینه انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در موضوع قره‌باغ، خاطرنشان کرد: مخالفت ما در حمله به مناطق مسکونی به ویژه شهر گنجه است که جزو میراث تاریخی است.

ظریف در خصوص اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: وزارت امور خارجه صرف نظر از تحلیل خود، قانون کشور را اجرا خواهد کرد. معتقدیم مبنای دموکراسی همین است و دولت نیز اعتقاد دارد که قانون مجلس باید اجرا شود.

وی ادامه داد: نمایندگان در خصوص برخی سوالات خود از پاسخ‌های بنده قانع شدند و در اکثر موارد سوالات نیز قرار شد که فکر کنند، سایر سوالات هم به صحن می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
2
0
جناب ظریف مثل ترسوها از ترس ،ترس خودکشی میکنند را شنیدی؟؟؟!!!
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
2
لطفا شفاف تر بگویید چرا غنی سازی 20 درصدی یا مانور موشکی و پهبادی را مثلا یک ماه زودتر شروع نکردید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
2
1
خدایی آقای ظریف این جنگ زرگری را الان دیگه تمومش کنید .هم اروپا هم دولت جدید آمریکا و شما دارید همه را بازی میدهید همه جهان میدونند که تا چند روز دیگه توافق کردید که همه چی صلح و صفا بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
همین مونده که دنبال تنش وجنگ هم باشید ،...؟کمی فکر مردم باشید الان که اوضاع فرق داره میکنه ترامپ هم که گورش راگم خواهد کرد
دوباره فرصت سوزی نکنید بگذارید مردم نفس راحتی بکشند ولو دلواپسها نخواهند برای نجات ملتت از این بدبختها بجنگ با داواپسها وروس وچین که بدخواه ملت ایرانند بلاشک!.؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین