کد خبر: ۶۹۱۳۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
نگاهی به روزنامه های امروز جهان

حالا دیگر نوبت جو بایدن است!

حالا دیگر چشم رسانه‌های جهان به جو بایدن و عملکرد او است. موضوعی که این روزها ذهن بسیاری از رسانه‌های رسمی دنیا را به خود مشغول کرده است، سیاست‌های جو بایدن در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا است.
حالا دیگر نوبت جو بایدن است!
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

از مهمترین اخباری که او امروز (۳۰ دی‌ ماه) به آن‌ها پرداخته، به شرح زیر است:

_ «یو اس ای تودی» نوشته است: ملانیا ترامپ در پیام خداحافظی خود به عنوان بانوی نخست آمریکا گفت: «آمریکایی‌ها محبت را انتخاب کنید». پیام ملانیا، دو روز پیش از آیین سوگند جو بایدن انتشار یافت. پیامی که گفته بود «همیشه محبت و عشق را در برابر نفرت انتخاب کنید».

_‌ «لوفیگارو» نیز نوشته است: آیا شکست ترامپ به معنای پایان پوپولیسم است؟ ترامپ که چهارشنبه کاخ سفید را ترک خواهد کرد، نماد پوپولیستی بود. آنچه برخی از کشورهای غرب به آن تن دادند.

_ «لوموند» نیز خاطرنشان کرده است: گواتمالا، مهاجران هندوراسی را از مرزهای خود راند. به نظر می‌آید جایی برای این مهاجران نیست.

_‌«واشنگتن تایمز» نوشته است: جو بایدن در ورود به کاخ سفید می‌خواهد تصویری از خود به جای بگذارد؛ تصویر مرد عمل. مهمترین مسئله دولت او موضوع مهاجران خواهد بود.

_ «فایننشال تایمز» یادآور شده است: ‏ اردوغان بازی بزرگ را آغاز کرده است؛ ترکیه با کمک تجارت و کالاها رو به آفریقا گذاشته است. سیاست بلندپروازانه اردوغان همراه است با تجارت و کمک‌های انسانی به قاره سیاه.

_ «ال پائیس» نوشته است: واکسن‌های چین و روسیه خواهان بسیار در جهان یافته‌اند. این به سبب درخواست عظیم جهان برای دستیابی به دوزهای میلیونی واکسن است. این در حالی است که جدال بزرگ میان واکسن‌ها و گونه‌های تازه ویروس، بالا گرفته است.

_ «لوموند» گفته است: ژاپن در صورت برگزاری المپیک، بی‌تردید آیین گشایش بازی‌های خود را کاهش خواهد داد؛ خالی از زرق و برق‌های متداول.

_‌ «یو اس ای تودی» نوشته است: همه تلاش‌های جو بایدن در عادی‌سازی اوضاع است. کاری که اکنون سخت به چشم می‌آید. آغاز عصر رئیس‌جمهوری بایدن همه چیز خواهد بود جز وضعیت عادی و معمول. آرام ساختن آمریکای دوپاره، دشوار است.

_ «فایننشال تایمز» گفته است: الکسی ناوالنی، مخالف حکومت روسیه پس از بازگشت، ۳۰ روز زندانی خواهد بود. او تن به یک بازگشت پرخطر به وطن داد. منتقد پوتین به روسیه بازگشت.

_ «ال موندو» خاطرنشان کرده است: نابسامانی آمریکا، فرصتی برای چین پدید آورده است. فرصتی برای سخت رشد کردن اقتصاد چین. این در حالی است که آمریکا در باتلاق بحران سیاسی خود، غرق می‌شود.

* از حاشیه خبرها:

به نظر می‌آید هر آن چه از ستارگان به زمین می‌رسد، جا پای بیگانه‌ای از فضا را در خود دارد. امضای کسی پای آن است. از جمله این اثرها و جای پاها تکه‌های بشقاب پرنده است که در صحرای یوتای آمریکا که با رادارها و هلیکوپتر تا تکه پاره شدن آن، تعقیب شد. تکه‌ای عظیم از بشقاب پرنده در شن‌ها فرو رفته است. بعدها دریافتند که این بشقاب پرنده از سوی دنیای بیگانه نیست، بلکه سفینه‌ای منفجر شده است که برای پژوهش پیرامون بادهای خورشیدی راهی فضا شده بود. تکه پاره‌هایی از «جنسیس»، سفینه‌ای که اطلاعات بسیار پیش از این از تاج خورشیدی و ترکیب آن راهی زمین کرده بود. سفینه‌ای با مانده‌هایی از غبارهای فضایی از بادهای خورشیدی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین