کد خبر: ۶۹۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
با ۳۳ هزار واحد رشد

شاخص بورس سبز شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۳۳ هزار ۲۳۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید.
شاخص بورس سبز شد
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۸ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۷۰۵ واحد افزایش به ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۶۹ واحد رشد به ۲۸۳ هزار و ۲۷۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۸ هزار و ۶۳۳ واحد و شاخص بازار دوم ۵۲ هزار و ۱۳۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۷۳۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۵۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۵۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۵۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۶۸ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۳۷ واحد، پست بانک ایران (وپست) با ۹۳ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۸۶ واحد، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) با ۸۳ واحد، سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۶۶ واحد، توسعه معادن روی ایران (کروی) با ۶۱ واحد و تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۶۱ واحد هم تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

بیمه دانا (دانا)، باما (کاما)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، ایران ترانسفو (بترانس)، صنعتی زر ماکارون (غزر) و زامیاد (خزامیا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۴۸ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۷۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۰ واحد ثابت ماند و در این بازار دو میلیارد و ۸۹۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۶۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار گذاشتند.

همچنین گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، بیمه کوثر (کوثر) و توکاریل (توریل) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین