کد خبر: ۶۹۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

ولیعهد سعودی بن نایف را نقره داغ کرد

منابعی در داخل خاندان سعودی گفتند که محمد بن سلمان می‌خواهد تمامی اموال و دارایی‌های «محمد بن نایف» ولی‌عهد سابق را بالا بکشد.
ولیعهد سعودی بن نایف را نقره داغ کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته وبسایت ویکیلیکس سعودی، این منابع گفتند که بن سلمان تحت پوشش مبارزه با فساد سعی دارد اموال و ساختمان‌های ولی‌عهد سابق را که از ۱۰ ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد، از آن خود کند و او را تهدید کرده است که در صورت عدم موافقت با واگذاری اموالش، او را همچنان در زندان انفرادی نگه خواهد داشت. علی‌رغم اینکه بن نایف در وضعیت بد جسمانی‌ به سر می‌برد.

کمیته تحقیقات پارلمانی انگلیس در اواخر ماه گذشته میلادی در گزارشی از وخامت حال «محمد بن نایف» ولی عهد سابق سعودی در زندان خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای بازداشت، او در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و شرایط پزشکی وی وخیم است و بخش زیادی از وزن خود را از دست داده و بدون کمک دیگران توانایی راه رفتن ندارد.

تصاحب اموال شاهزادگان پیش از این نیز بارها در عربستان سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم اتفاق افتاده است که بارزترین آن ماجرای هتل ریتزکارلتون در آبان سال ۱۳۹۶ بود که دهها شاهزاده سعودی بازداشت و به این هتل منتقل شدند و همه آن‌ها در ازای پرداخت مبالغ بسیار سنگین رهایی یافتند.

طبق گزارش‌ها، «متعب بن عبدالله» پسر پادشاه سابق سعودی هم یک میلیارد دلار پرداخت کرد و آزاد شد. دادستانی سعودی در آن زمان اعلام کرد که مجموعا ۱۰۰ میلیارد دلار از شاهزادگان بازداشتی در ازای آزادیشان دریافت شده است.

از این رو بسیاری از تحلیلگران، ژست مبارزه با فساد محمد بن سلمان را تنها وسیله‌ای برای جمع‌آوری پول از دیگر شاهزادگان و ثروتمندان و محدود کردن قدرت آن‌ها می‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین