کد خبر: ۶۹۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
از نگاه "گلوبال فایر پاور"

ترتیب ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱

پایگاه "گلوبال فایر پاور" با بررسی ده‌ها شاخص، جایگاه کشورها را از نظر قدرت و توانمندی نظامی در سال ۲۰۲۱ مشخص کرد.
ترتیب ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱
آفتاب‌‌نیوز :

این پایگاه که هر ساله رتبه قدرت‌های برتر نظامی دنیا را مشخص می‌کند، در گزارشی جایگاه ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد و براساس آن در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ارتش عربستان در رتبه نخست قرار دارد و ارتش امارات، عمان، قطر و بحرین نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش خلیج آنلاین، حوزه خلیج فارس همچنان یکی از ناپایدارترین مناطق کره زمین است و بسیاری از ذخایر نفتی جهان را در خود جای داده است و برجسته‌ترین بازیگران آن عربستان و ایران هستند.

"گلوبال فایر پاور" جایگاه قدرت نظامی کشورهای خاورمیانه را نیز مشخص کرد که در آن ترکیه در رتبه نخست جای دارد. رتبه ارتش کشورهای خاورمیانه به شرح زیر است:

۱- ترکیه ۲- مصر، ۳- ایران، ۴- عربستان، ۵- رژیم صهیونیستی، ۶- امارات، ۷- عراق، ۸- سوریه، ۹- کویت، ۱۰- عمان، ۱۱- اردن، ۱۲- یمن، ۱۳- قطر، ۱۴- بحرین، ۱۵- لبنان.

این پایگاه براساس بیش از ۵۰ شاخص مثل تجهیزات و مهمات، سلاح سنگین، امکانات مالی، قدرت لجستیک و جغرافیای کشورها، رتبه قدرت نظامی آنها را مشخص می‌کند.

بر اساس این گزارش، خاورمیانه همچنان ناپایدارترین منطقه در جهان است؛ مساله‌ای که بازیگران منطقه را وادار می‌کند، ارتش‌های بزرگ دائمی داشته باشند. قدرت‌های اصلی منطقه نیز به ترتیب ترکیه، مصر، ایران، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند.

طبق گزارش گلوبال فایر پاور رتبه بندی جهانی قدرت نظامی در سال ۲۰۲۱ نیز به شرح زیر است: ۱- ایالات متحده آمریکا ۲- روسیه ۳- چین ۴- هند ۵- ژاپن ۶- کره جنوبی ۷- فرانسه ۸- انگلیس ۹- برزیل ۱۰- پاکستان ۱۱- ترکیه ۱۲- ایتالیا ۱۳- مصر ۱۴- ایران ۱۵- آلمان ۱۶- اندونزی ۱۷- عربستان سعودی ۱۸- اسپانیا ۱۹- استرالیا ۲۰- رژیم صهیونیستی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین