کد خبر: ۶۹۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

فرمانده ارتش: جنگ‌طلب نیستیم اما به دشمن پاسخی سخت‌ می‌دهیم

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ملت ایران از آرمان های خود با قدرت دفاع می کند، گفت: ما جنگ طلب نیستیم اما به تحرکات احتمالی دشمن پاسخی به مراتب سخت تر و سنگین تر می دهیم.
فرمانده ارتش: جنگ‌طلب نیستیم اما به دشمن پاسخی سخت‌ می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش، با تاکید بر اهمیت افزایش توان رزمی نیروهای مسلح در مواجهه با دشمنان، اظهار داشت: ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به واسطه برخورداری از نیروهای مسلح پا در رکاب و ولایتمدار، امروز توانسته است استکبار جهانی را به موضع پدافندی و دفاعی بکشاند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی با اشاره به ترس نظام طاغوتی از رویارویی با قدرتهای فرامنطقه ای و استکباری گفت: روزی بود که اگر ناو حرکت می کرد همه به هراس می افتادند و هیچ کسی توانایی مقابله با آنرا نداشت و به خاطر جابجا شدن یک ناو، معادلات دنیا بر هم می خورد و قدرت رویارویی با رژیم های استکباری حتی در تصور افراد هم نمی گنجید.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: البته افرادی با آن تفکرات موهن هنوز هم وجود دارند؛ یعنی نیازی نیست که ما تاریخ را خیلی ورق بزنیم تا آن ها را پیدا کنیم؛ از اینرو هنگامی که به اطراف خودمان نگاه می کنیم می بینیم که چگونه حتی امروز هم افرادی حاضرند این و آن را واسطه کنند برای اینکه فلان کشور مثلاً به آن ها یک لبخند بزند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بحمدلله جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری مدبرانه فرمانده معظم کل قوا، مردم ولایت مدار و به برکت نیروهای مسلح کم نظیر امروز می تواند با اقتدار و با اعتماد به نفس، موضعش را به صراحت اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در اوایل انقلاب باورشان نمی شد ما آمریکا را زیر پا میگذاریم و حتی نمی دانستند این جمله به چه معناست و پیش خودشان فکر می کردند این ها صرفا یک شعار است، اما امروز الحمد الله ما به سطحی از توانمندی رسیده ایم که می‌توانیم در مقابل هر نوع حرکت و تهدید دشمن بایستیم و پاسخی به مراتب سنگین‌تر و سخت تر به آنان دهیم.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به برگزاری رزمایش های اخیر نیروهای مسلح کشور، تصریح کرد: در همین مدت، دنیا شاهد بخشی از توانایی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود؛ شاید برای بسیاری از افراد روشن نباشد اما واقعیت این است که بین ابلاغ تدبیر تا اعلام آمادگی در ارتش، فقط ساعتی فاصله بود یعنی در مسیر وقتی به بنده اطلاع دادند، همان جا تلفنی به صورت پوشیده به امیر سرتیپ دادرس اطلاع دادم و هنگامی که به دفتر کار رسیدم آمادگی های لازم در سطح نیروهای چهارگانه ارتش فراهم شده بود و فردای آن روز قبل از ظهر، طرح ها برای اجرا تقدیم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همچنین برادران عزیزمان در سپاه پاسداران نیز با سرعت برای عملیات آمادگی خود را اعلام کردند که اگر اتفاقی اینجا افتاد و کار هجومی انجام گرفت، مقابله کنند.

وی افزود: رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا بیانگر این است که در هر جایی که مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اراده کنند و لازم بدانند نیروهای ما در همان نقطه پیاده می شوند و ماموریت خودشان را انجام می دهند و هر هدفی در عمق آب ها، هر کجا که باشد انهدام آن توسط نیروهای چند مهارتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر است.

سرلشکر موسوی با اشاره به تحرکات دشمنان گفت: ما از به آتش کشیده شدن منطقه استقبال نمی کنیم و خوشحال هم نمی شویم و امیدواریم این اتفاق هیچ وقت پیش نیاید و از جنگ استقبال نمی کنیم و امیدواریم که هیچ وقت هیچ کسی دیوانگی نکند اما در عین حال اعلام می کنیم که ما ملت جنگیم، ملتی هستیم و از آرمان های مان تا این لحظه با قدرت دفاع کرده ایم و بعد از این هم دفاع خواهیم کرد و به هیچ، دشمنی اجازه نخواهیم داد که گوشه چشمی به این آرمان ها و ارزش ها داشته باشد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: از فرمانده نیروی زمینی ارتش، هیئت‌رئیسه و همه عزیزان این نیرو تشکر می کنم و همچنین غیابا از امیر فرمانده محترم نیرو هوایی هم که کمک کردند تا بخشی از این رزمایش طبق برنامه تعیین شده به خوبی انجام بشود، تشکر و قدردانی می‌کنم؛ خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که با نعمت اسلام، انقلاب اسلامی و با نعمت بی نظیر ولایت فقیه کشور ما را به این حد از اقتدار، عزت، سرافرازی، خود اتکایی، اعتماد به نفس و توانایی در سطح جهان رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین