کد خبر: ۶۹۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

حملات جمهوریخواهان علیه بایدن آغاز شد

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن هنوز ۲۴ساعت نگذشته، تد کروز سناتور جمهوریخواه هوادار دونالد ترامپ در رشته توئیتی علیه دولت جدید آمریکا حمله برد.
حملات جمهوریخواهان علیه بایدن آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن در نخستین ساعات کاری خود در کسوت چهل وششمین رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرامین اجرایی، اقدامات دولت پیشین را ملغی کرد.

فرامین اجرایی رئیس جمهوری جدید آمریکا مورد حمله جناح هواداران ترامپ از حزب جمهوریخواه مواجه شد.

تد کروز سناتور ایالت تگزاس در رشته توئیتی بایدن را به کار شکنی در روند ریاست جمهوری وی تهدید کرد.

 تدکروز ساعاتی پیش در حساب توئیتر خود در حمله به بایدن درخصوص ملحق شدن دوباره آمریکا به پیمان آب و هوایی پاریس که ۴ سال پیش از سوی سلف وی از آن خارج شده بود، وی را متهم کرد که وی بیشتر در فکر «پاریسی ها» است تا مردم آمریکا.

تدکروز نوشت: با محلق شدن دوباره به توافق آب و هوایی پاریس، رئیس جمهوری بایدن نشان داد که وی بیشتر علاقه مند به دیدگاه شهروندان پاریسی است تا دغدغه مشاغل شهرندان شهر «پیتسبرگ» (شهری واقع در ایالت پنسیلوانیا).

تدکروز در ادامه این انتقاد تند نوشت: این توافق تاثیر اندکی بر شرایط آب و هوایی داشته و لطمه ای است بر زندگی آمریکایی ها.

این سناتور هوادار رئیس جمهوری پیشین آمریکا در توئیتی دیگر بایدن را به ایجاد مشکل در روند کار دولت وی تهدید کرد.

سناتور ایالت تگزاس در توئیت جدید خود نوشت که وی به بایدن اجازه نخواهد داد تا اقدامات خود را به سادگی پیش برد و در کنگره با طرح لوایحی مانع از کار وی خواهد شد.

تدکروز در حساب توئیتر خود نوشت: تمدید وضعیت مهاجرتی رئیس جمهوری بایدن، نشانگر آن است که حزب دموکرات مهاجران غیرقانونی و افرادی که قصد ورود غیر قانونی به خاک آمریکا را دارند، در مقابل کارگران آمریکایی قرار می دهد، من به مبارزه خود برای تامین امنیت مرزها ادامه خواهم داد و اقدام به اصلاح سیستم مهاجرتی در آمریکا و راه اندازی قوانین جدید دراین زمینه خواهم کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اقدام پس از ورود به کاخ سفید، برخی از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد.

بایدن که از ظهر چهارشنبه (روز گذشته اول بهمن ماه ۱۳۹۹) به طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا شد، در نخستین روز فعالیت، از وزارت آموزش خواست تا وقفه جاری در بازپرداخت وام‌های دانشجویی و بهره آن را برای میلیون‌ها آمریکایی‌ که وام دانشجویی فدرال دریافت کرده‌اند، تمدید کند.

وی همچنین با صدور فرمانی آمریکا را دوباره به پیمان آب و هوایی پاریس ملحق ساخت.

 

رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی دیگر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو کرد. به موجب فرمان اجرایی ترامپ که در بدو ورود به کاخ سفید امضا شده بود ورود اتباع ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا منع شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین