کد خبر: ۶۹۱۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

حملات هوایی ترکیه به شمال عراق در سایه تهدید اردوغان

شمال عراق امروز شاهد دستکم دو حمله هوایی ارتش ترکیه تنها دو روز بعد از سفر وزیر دفاع این کشور به بغداد و تهدیدهای امروز رئیس جمهوری ترکیه درباره عملیات نظامی در منطقه «سنجار» در شمال غربی عراق بود.
حملات هوایی ترکیه به شمال عراق در سایه تهدید اردوغان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، یک منبع امنیتی عراقی گفت که هواپیماهای ترکیه محلی را در روستای «کری» از نواحی جمانکی در بخش العمادیه واقع در استان دهوک عراق هدف قرار دادند که به زخمی شدن سطحی سه نفر از اهالی این روستا منجر شد.

یک منبع امنیتی عراقی دیگر نیز به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: جنگنده‌های ترکیه مواضع وابسته به حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) را در منطقه حاج عمران در اقلیم کردستان عراق هدف قرار دادند.

بر پایه این گزارش، ترکیه حملات به شمال عراق را بعد از توقفی چند روزه، امروز از سرگرفت.

از سرگیری این حملات درست دو روز بعد از سفر وزیر دفاع ترکیه و هیات همراهش به بغداد و اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات بلند پایه عراقی صورت گرفت.

وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه در اربیل در اقلیم کردستان عراق بدون نام بردن از گروه خاصی گفت که کشورش آماده همکاری با عراق برای بیرون راندن عناصر مسلح از اطراف سنجار است.

«خلوصی آکار» افزود: در آینده شاهد تحولات مهمی بین عراق و اقلیم کردستان این کشور با ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بغداد و آنکارا مصمم به پایان دادن به تروریسم از طریق همکاری هستند که ترکیه با دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق این مهم را برقرار خواهد کرد.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: آنکارا از نزدیک روند اخراج عناصر مسلح از پیرامون منطقه سنجار در شمال غربی استان نینوای عراق را دنبال می‌کند و آماده حمایت از همتای عراقی خود در این مسئله است.

حملات هوایی ترکیه به شمال عراق همچنین با تهدیدهای امروز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره اجرای عملیات نظامی در منطقه سنجار در استان نینوا در شمال غربی عراق همراه بود.

به نوشته رسانه‌های عراقی، اردوغان گفت که ممکن است کشورش به شخصه برای اخراج عناصر (پ. ک.ک) در منطقه سنجار دخالت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این گفته‌اش به منزله اشاره به اجرای عملیاتی مشترک است، گفت که طرف ترکیه همواره آماده اجرای عملیات مشترک است.

اردوغان گفت که این عملیات را نمی‌توان با اعلام قبلی اجرا کرد و گفته همیشگی من این است که ممکن است شبی ناگهان بیاییم.

ترکیه و پ. ک.ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

شماری از مسئولان عراقی تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین