کد خبر: ۶۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۴
شهبازخانی در مخالفت با متمم بوجه 86:

یك میلیارد و دویست میلیون دلار را آتش نزنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس با یك فوریت لایحه‌ای موافقت كردند كه در صورت تصویب نهایی آن دولت می‌تواند یك میلیارد و دویست میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت و برای تأمین اعتبار و واردات كالاهای اساسی و یا ضروری به صورت ارزی هزینه كند.

در این جلسه دو فوریت لایحه اصلاح جداول شماره (4) و (8) قانون برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 1386 برای تأمین اعتبار مورد نیاز واردات كالاهای اساسی مطرح و پس از اظهارات موافق و مخالف به تصویب نرسید اما بلافاصله یك فوریت این لایحه به تصویب رسید.

در این جلسه بیژن شهبازخانی، نماینده ملایر در مخالفت با دو فوریت این لایحه گفت: دولت چند بار قول داده كه متمم بودجه نمی‌آورد. ولی شاهدیم كه این متمم را آورده و درخواست برداشت از حساب ذخیره ارزی دارد.

وی با بیان این‌كه برداشت از حساب ذخیره ارزی غیر از رانت‌خواری هیچ حسنی ندارد، تصریح كرد: موجودی حساب ذخیره ارزی در دو سال قبل 10 میلیارد دلار بود و الان نیز 10 میلیارد دلار است و همه درآمدهای نفتی هزینه شده است ولی تورم و تولید مشكل دارد.

نماینده‌ ملایر تاكید كرد: این برداشت‌ها مشكلات مالی را حل نمی‌كنند و مخالف با اصل 44 قانون اساسی است كه می‌گوید بخش خصوصی وارد میدان شود.

شهبازخانی گفت: آیا این پرداخت یارانه است یا دوباره یك میلیارد ودویست میلیون دلار را آتش می‌زنیم.

وی ادامه داد: واردات كالاهای اساسی قیمت جهانی آن را كاهش نمی‌دهد و باعث رشد تولید نمی‌شود.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌كه اتخاذ سیاست‌های عجولانه و دو فوریتی برای مسائل ملی از سم مهلك‌تر است، خاطرنشان كرد: وزیر جهاد كشاورزی شعار خودكفایی در تولید ذرت و برنج داد؛ حالا باید توضیح دهد كه این شعارها چه شد؟

شهبازخانی با بیان اینكه صورت مسأله دفاع از مظلومان است گفت: در عمل این سیاست‌های فایده‌ای به حال این قشر ندارد؛ مثلا قیمت شكر وارداتی 300 تومان است ولی در خرده‌فروشی تا به دست مصرف‌كننده برسد 900 تومان است چه كسانی از سود سرشار می‌برند؟

او تأكید كرد: با مصوبات عجولانه چوب حراج به سر درآمد ارزی نزنیم و در بودجه سال آینده به فكر یارانه و حمایت از تولید باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین