دکتر سیما سادات لاری، گفت: کمترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در اماکن عمومی در دفاتر پیشخوان دولت گزارش شده است و لزوم رعایت توصیههای بهداشتی در این دفاتر به عنوان یکی از محلهای پر رفتو آمد از اهمیت ویژه برخوردار است. بنابراین توصیه میکنیم مدیران این دفاتر به منظور کاستن از بار مراجعه همزمان، نسبت به ایجاد ساز و کار نوبتدهی تلفنی و اینترنتی ارائه خدمات اقدام کنند.
وی افزود: پرسنل دفاتر مذکور رعایت بهداشت دستها و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند و از هرگونه ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک به طور جدی خودداری کنند. ضروری لست به گندزدایی مرتب سطوح و همچنین در اختیار گذاشتن مواد ضد عفونی کننده برای مراجعان اقدام گردد و نسبت به رعایت اصول فاصلهگذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا ۲ متر و پیشبینی ساز و کار تهویه مناسب هوا اقدام لازم صورت گیرد.
لاری تاکید کرد: مردم میتوانند هرگونه تخلف از اصول یاد شده را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ یا پاسخ به سوالات پیشبینی شده پس از اسکن QR کد دفتر متخلف با استفاده از دوبین تلفن همراه خود جهت انجام پیگیری بعدی توسط همکاران ما، اعلام کنند.
فاصله گذاری و تهویه کیلویی چند؟ هیچ نظارت و بازرسی نباید باشه؟ من در تابستان مجبور شدم به یکی از این اماکن در کوی فراز سعادت آباد برم. در یک نیمه زیر زمین بدون پنجره واقع شده که هیچ تهویه ای نداشت و کولرش خاموش بود. اعتراض کردم گفتن موتور کولر سوخته فرستادن تعمیر بشه! کیپ در کیپ هم آدم بود. وضعت وحشتناکی بود. کارکنان این مراکز دلشان به حال خودشان هم نمی سوزد.