کد خبر: ۶۹۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تبلیغات

آینده ارز دیجیتال تتر چه می‌شود؟ هرآنچه که سرمایه‌گذاران این ارز باید بدانند!

گزارشی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد حاکی از آن که Tether مسئول افزایش قیمت بیت کوین است و بسیاری هنوز ترس دارند که اگر ارزش تتر کاهش یابد تأثیر فاجعه باری بر بزرگترین ارز رمزنگاری شده نیز خواهد داشت.
آینده ارز دیجیتال تتر چه می‌شود؟ هرآنچه که سرمایه‌گذاران این ارز باید بدانند!
آفتاب‌‌نیوز :

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال بر پایه دلار و ارزش ثابت ۱ دلار آمریکا است. قیمت این ارز دیجیتال ثابت است و نوسانات بسیار کمی حداکثر در حد ۰.۲ دلار دارد. تتر ارز دیجیتال متمرکز است و توسط شرکت iFinix تولید می‌شود. این ارز دیجیتال جنجال‌های زیادی در چند سال اخیر ایجاد کرده است.

در آوریل ۲۰۱۹، دادستان کل ایالات نیویورک (NYAG) فرمانی را به دیوان عالی ایالت نیویورک ارائه داد و Bitfinex و Tether را به جبران خسارت حدود ۸۵۰ میلیون دلاری وجوه مشتری متهم کرد و خواستار ارائه اسناد مربوط به داد و ستد تتر و بیت فاینکس شد.

در این بیانیه گفته شده است که بیت فاینکس و تتر مشتریان و سرمایه گذاران خود را گمراه نموده‎اند و تتر برای حفظ ارزش خود از پاسخگویی درباره جابجایی ذخایر نقدی تتر سر باز میزند.

NYAG ادعا کرد که این دو شرکت بودجه را به Crypto Capital Corp، یک سرویس پرداخت مستقر در پاناما، جهت رسیدگی به درخواست‌های برداشت مشتری از طرف آن‌ها تحویل داده اند. وقتی Crypto Capital نتوانست به تعهدات خود عمل کند، شرکت‌ها ضرر و زیان خود را از طریق عملیاتی مشخص پنهان کردند.

تتر چیست؟

این اتهامات باعث گمانه‌زنی‌های جدیدی شد که Tether بدون اینکه هیچ پشتوانه‌ای با دلار واقعی آمریکا داشته باشد توکن‌های جدیدی را چاپ کرده است، موضوعی که منتقدان USDT پیش از این نیز هشدار داده بودند.

گزارشی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد حاکی از آن که Tether مسئول افزایش قیمت بیت کوین است و بسیاری هنوز ترس دارند که اگر ارزش تتر کاهش یابد تأثیر فاجعه باری بر بزرگترین ارز رمزنگاری شده نیز خواهد داشت.

اندکی بعد از این اتفاقات، تتر با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که تمامی اتهامات NYAG بر پایه مدارک دروغ نتیجه گیری شده است.

همانطور که می‌دانید تتر استیبل کوین است و ارزشی دایمی برابر با ۱ دلار دارد. قیمت تتر یک بار با شکست سقف خود به ۱.۲۱ دلار رسید، اما در اثر چالش‌هایی که در سال ۲۰۱۹ برای این رمزارز ایجاد شد حجم معاملات با افت کوچکی همراه شد و کاربران این صرافی دارایی‌های خود را به ارزش حداقل ۹۰ میلیون دلار از کیف پول‌های بیتفینکس خارج کردند.

مهلت تحویل مدارک برای دفاع از خود توسط تتر در تاریخ ۱۶ دسامبر بود که این شرکت با تمدید آن آخرین مهلت را به ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ انتقال داد.

مشاور حقوقی متهم، چارلز مایکل (Charles Michael)، در دادگاه روز ۱۵ ژانویه گفت حجم زیادی از مدارک به دادستان تحویل داده شده، اما باز هم برای تکمیل مدارک به ۳۰ روز زمان نیاز دارند. این شرکت از دادگاه عالی ایالت نیویورک چند هفته مهلت بیشتر برای تولید اطلاعات تکمیلی درخواست کرد. برخی این رفتار شرکت را نشانه عدم شفافیت و سعی در فریب کاربران می‌دانند.

Tether و Bitfinex پیش از این بیش از ۲.۵ میلیون صفحه سند و مدرک در پاسخ به درخواست‌های NYAG تهیه کرده اند. به گفته این شرکت دادگاه نیز زمان زیادی برای بررسی این مدارک نیاز دارد، این دو شرکت معتقدند که تتر به طور کامل توسط ذخایر دلاری آن‌ها پشتیبانی می‌شود.

این موضوع باعث ایجاد نگرانی در میان کاربران رمزارز خصوصا بیتکوین نیز شده است، چون در صورتی که نتیجه علیه شرکت iFinex باشد، احتمال ریزش قیمت بیتکوین نیز وجود دارد.

حجم معاملات تتر در اول فوریه ۲۰۲۰ با افزایش مواجه شد و به ۵۲ میلیارد دلار رسید و در اواخر مارس به بیش از ۱۰۲ میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این، تتر به انتشار بی‌رویه و بدون پشتوانه این ارز دیجیتال با هدف Pump and dump کردن (اصطلاحا باد کردن یک دارایی و سپس فروش آن) متهم شده است.

برنامه‌های آینده تتر

به گفته شرکت تتر که در حال حاضر دلار تتر و یورو تتر را راه اندازی کرده است، در آینده نیز تتر ین ژاپن (JPYT) را راه اندازی خواهد کرد.

این شرکت همچنین قصد دارد برای جلب اعتماد بیشتر کاربران امکان حسابرسی دوره‌ای از شرکت را فراهم کند.

اما اگر از چالش‌های فعلی موجود گذر نکند، آینده‌ی بسیار سختی در پیش خواهد داشت.

آینده ارز دیجیتال تتر چه می‌شود؟ هرآنچه که سرمایه گذاران این ارز باید بدانند!

در حال حاضر ارزش بازار تتر به حدود ۲۷.۰۵ میلیارد دلار می‌رسد و ۲.۳ درصد از حجم کل بازار متعلق به این ارز می‌باشد.

قیمت تتر در هفته اخیر حدود ۰.۰۳ درصد نسبت به هفته گذشته رشد داشته است. بالاترین قیمت در هفته گذشته ۱.۰۰۲۵ و پایین‌ترین قیمت هفته گذشته ۰.۹۹۹ دلار بوده است.

این ارز دیجیتال در حال حاضر با افت حدود ۰.۰۶ درصد نسبت به روز گذشته همراه بوده است و در حال حاضر با قیمت ۱.۰۰۱ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه به ۱۰۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود در صورت ارایه مدارک و مستندات قابل قبول توسط شرکت تتر و iFinix در مهلت مقرر و طی ۳ هفته آینده، ارزش این رمزارز به سقف قبلی خود خواهد رسید و در صورت عدم ارایه مدارک و ادامه روال فعلی توسط شرکت و در نتیجه به پایان رسیدن این جنجال برعلیه شرکت تتر، احتمال افت قیمت حداقل تا ۰.۸ دلار نیز وجود خواهد داشت. برای دیدن آخرین اخبار رمز ارز‌ها به سایت https://sekeh.news مراجعه کنید و جدیدترین اخبار تتر و سایر ارز‌های دیجیتال رو مطالعه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین