کد خبر: ۶۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۲۱:۲۱
منتجب نیا:

تحقیقات محلی مخالف نص صریح دستورات امام است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: قائم مقام حزب اعتماد ملی قرار دادن معیاری با عنوان تحقیقات محلی برای احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم را مخالف نص صریح نظر و فرمان حضرت امام (ره)‌دانست.

رسول منتجب نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره روند کلی بررسی صلاحیت‌ها گفت:«ما در این مورد به این دلیل که هنوز نتایج،‌اعلام نشده است نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. تنها امدورایم که آقایان به مر قانون عمل کنند و بر اساس فرمایشات امام و نظر مقام معظم رهبری احراز صلاحیت‌ها را بر اساس عرف انجام دهند و نه دقت عقلی.»

وی ادامه داد:«انتظار می‌رود که آقایان با سعه صدر عمل کنند. هم هیات‌های اجرایی و هم هیات‌های نظارت و هیچکس بدون دلیل ردصلاحیت نشود و ردصلاحیت‌ها بر اساس معیارهای جناحی نباشد.»

منتجب نیا افزود: «اما درباره تحقیقات محلی باید گفت که وقتی ما قرار است تابع قانون باشیم قانون،‌مشخص کرده است که چهار مرجع برای استعلام در این خصوص وجود دارد و لاغیر. نمی توان مرجع پنجمی رادر کنار قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص کرد.»

این روحانی اصلاح طلب در ادامه گفت:«علاوه بر آنکه تحقیقات محلی مورد رد و نفی حضرت امام (ره) بوده است. درباره گزینش‌ها به یاد داریم که عده‌ای می رفتند و تحقیقات می‌کردند. ایشان وقتی خبردار شدند به شدت نگران شدند و آن فرمان هشت‌ماده‌ای را صادر فرمودند و اساسا گزینش را منحل کردند و دستور دادند بر اساس تحقیقات محلی نباشد.»

این فعال سیاسی تصریح کرد:«علاوه بر آنکه در فضای مسموم سیاسی و با جناح بندی‌های موجود وقتی تحقیقات محلی فتح باب شود هیچکس در امان نخواهد بود. بالاخره هرکسی در محل زندگی خود تعدادی دوست و تعدادی دشمن دارد. دشمنان می‌توانند علیه افراد شهادت دهند و شبنامه پخش کنند.»

منتجب نیا افزود:«اگر مبنا بر این باشد همه ردصلاحیت‌اند. حتی اصولگراترین اصولگرایان نیز با این شیوه ردصلاحیت می‌شوند. چرا که به هر حال درصدی ازمردم با آنان اختلاف دارند. کیست که درکشور فعالیت کند و مخالفانی نداشته باشد؟»

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان گفت:«اگر سراغ این شیوه‌ها برویم اصلاح‌طلب و اصولگرا ردصلاحیت خواهند شد. علاوه بر آنکه این روش غیرقانونی و مخالف نص صریح دستورات امام (ره) است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین