کد خبر: ۶۹۲۳۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز سفیر آمریکا در مسکو را در اعتراض به دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی این کشور احضار کرد.
روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

پس از اتخاذ مواضع آمریکا در اعتراضات اخیر روسیه و حمایت واشنگتن از تجمعات در این کشور، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد.

به گزارش «تامیز آو مسکو»، وزارت امور خارجه روسیه در خصوص حمایت آمریکا از این تظاهرات شدیداً به سفیر واشنگتن اعتراض کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفته است که اقدام سفیر واشنگتن در مسکو در انتشار مسیر تظاهرات، دخالت آشکار در امور داخلی روسیه است.

به دنبال فراخوان مخالفان دولت روسیه برای اعتراض به بازداشت و حبس «الکسی ناوالنی» هزاران نفر در چند شهر روسیه به برپایی تظاهرات اقدام کردند.

معترضان با حضور در خیابان‌های مسکو و چند شهر دیگر روسیه خواستار آزادی «الکسی ناوالنی» شدند.

وزارت کشور روسیه پیشتر با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده بود که تجمعات مذکور غیرقانونی هستند.

این در حالیست که سفارت آمریکا در مسکو به بخاطر عدم تردد شهروندان آمریکایی، به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در روسیه پرداخته بود.

وزارت خارجه روسیه پیشتر در واکنش به ارائه اطلاعاتی درباره زمان و مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی در این کشور از سوی سفارت آمریکا در مسکو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار چنین داده‌های جامعی، فراتر از نگرانی درباره شهروندان آمریکایی ساکن روسیه است. تمام این‌ها با ارائه دستورالعمل‌های تحریک‌آمیز برای برانگیختن اعتراضات در کشورهایی که حکومتشان دلخواه واشنگتن نیست، مطابقت دارد.

گفتنی است که ناوالنی یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین