کد خبر: ۶۹۲۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

روحانی: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است

رییس جمهوری، کار اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ و تقویت روحیه فرهنگی انقلاب عنوان کرد و گفت: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.
روحانی: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز تا امروز، یک حرکت مبتنی بر فرهنگ، دین، اخلاق و برای انجام وظیفه شرعی و اسلامی بوده است.

رییس‌جمهوری با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ سال قبل از انقلاب و آغاز نهضت گرفته تا ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در تمام این سالها حرکت ملت ما یک حرکت فرهنگی و دینی بوده که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز کرده است.

روحانی با بیان اینکه در همه مراحل آغاز نهضت اسلامی و مسیر طی شده تا پیروزی انقلاب رهبری نهضت بر عهده شخص امام راحل بوده و مراجع عظام تقلید و مردم متدین در صف مقدم مبارزه برای پیروزی انقلاب بوده‌اند، اظهار کرد: ایام و مناسبت‌های دینی و مذهبی همواره مبنای اوج‌گیری و سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی مردم بوده و به همین دلیل انقلاب ما بدون تردید یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

وی یکی از ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را حفظ روحیه فرهنگی و دینی انقلاب دانست و تاکید کرد: حفظ انقلابی که بر مبنای فرهنگ بوده نیز از مسیر فرهنگی میسر خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: شرط بقا و ادامه انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است و این انقلاب وقتی ادامه خواهد یافت که همان روحیه فرهنگی و صلابت گذشته حفظ و تقویت شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم و برای آن تدبیر کنیم و در صورتی که مراقبت نشوند، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین