کد خبر: ۶۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸

سوزان رایس برنامه دولت آمریکا برای مقابله با افراط‌گرایی را تشریح کرد

مشاور سیاست داخلی رئیس جمهوری آمریکا، ملی‌گرایی و سفیدبرترپنداری را دو مشکل جدی آمریکا برشمرد و گفت تهدید افراط‌گرایی داخلی را جدی می‌گیریم.
آفتاب‌‌نیوز :

سوزان رایس روز سه‌شنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که نظرتان درباره سفیدبرترپندارها چیست و آیا نگران آن هستید که در روز محکمه استیضاح ترامپ در سنا، دست به اقدام تهدیدآمیزی دست بزنند؟

وی افزود: ما دیده‌ایم که همه مردم در تلویزیون گفتند که جدی‌ترین مشکلی که با آن مواجه هستند، ملی‌گرایی و سفیدبرترپنداری است؛ کسانی که تمایلشان را به استفاده از خشونت در برخی موارد نشان دادند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: به همین دلیل، رئیس جمهوری دستور داده است که جامعه اطلاعاتی یک ارزیابی جامع از ماهیت این تهدید و چالش، منشا و ریشه‌های آن گردآوری کنند و به این ترتیب برای سیاست‌گذاران این اطلاعات مهم را فراهم سازند چرا که توجه به این چالش‌ها بسیار اهمیت دارد.

رایس تاکید کرد: شورای امنیت ملی یک ظرفیت را برای تمرکز به خشونت افراط‌گرایی داخلی ایجاد کرده است تا بین آژانس‌ها و درون کاخ سفید در اتخاذ سیاست‌های لازم در این زمینه، هماهنگی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بنابراین ما آن را بسیار جدی می‌گیریم.

خشونت سفیدبرترپندارها در چهارسال حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید تقویت شد و درگیری‌های خشن در بخش‌های مختلف آمریکا شکل گرفت که نمونه بارز آن، قتل جورج فلوید سیاه پوست توسط یک پلیس سفید و همچنین شورش هواداران ترامپ به کنگره بود.

این حادثه در ۱۷ دی‌ماه پس از فراخوان ترامپ برای اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری رخ داد و اکنون بیم آن می‌رود که در ۲۰ بهمن‌ماه که قرار است ترامپ در سنای آمریکا محاکمه شود، بار دیگر این گروه‌های خشن به اقدامات خطرناک دست بزنند.

بایدن هم مبارزه با تروریسم داخلی را یکی از اولویت‌های دولت خود برشمرده است.

سوزان رایس که مشاور امنیت ملی باراک اوباما هم بوده است، همچنین از امضای چهار دستور اجرایی رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با نابرابری نژادی خبر داد که کاهش تعصب نژادی در مسکن و پیشبرد قوانین عادلانه مسکن، ممنوعیت استفاده از زندان‌های خصوصی، احترام فدرال برای حاکمیت قبایل و تقویت روابط با قبایل بومی و همچنین کاهش بیگانه‌ستیزی به ویژه علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار و جزایر اقیانوس آرام (پس از تحریک ترامپ در چینی خواندن ویروس کرونا علیه اتباع آسیایی شکل گرفت) از جمله آنها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین