کد خبر: ۶۹۲۵۷۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
ظریف گفته آمریکا باید اشتباه خود را جبران کند

ظریف: برای ما رفتار دولت بایدن در لغو تحریم‌ها مهم است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت: آنچه برای ما در دولت جدید آمریکا مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم هایی هست که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.
ظریف: برای ما رفتار دولت بایدن در لغو تحریم‌ها مهم است
آفتاب‌‌نیوز :

ظربف در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب افرادی مثل رابرت مالی به عنوان نماینده دولت جدید آمریکا در امور ایران می تواند تاثیری در کاهش تنش های تهران و واشنگتن داشته باشد؛ گفـت: آنچه در دولت جدید آمریکا برای ما مهم است افراد نیستند.

وی تصریح کرد: رابرت مالی هم در مذاکرات هسته ای حضور داشته است و وی نیز مانند سایر اعضای تیم بایدن است اما آنچه برای ما مهم است و به آن توجه خواهیم کرد رفتار دولت بایدن در حذف عملی تحریم هایی هست که در دوران ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد. وقتی ما این رفتار را ببینیم حتما در برابرش عکس العمل نشان خواهیم داد.

ظریف با بیان اینکه ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و به تحریم ایران پرداخت، افزود: آمریکا حتی کشورهایی را که برجام را رعایت می کردند مجازات کرد.

وزیرخارجه گفت: ما یک سال صبر کردیم بر اساس برجام تلاش کردیم و می خواستیم کشورهای اروپایی را وادار کنیم که آن را اجرا کنند. درسال ۲۰۱۹ اعلام کردیم که تعهدات خود را کاهش می دهیم و در همان سال با رعایت استراتژی شروع به کاهش تعهدات خود کردیم. متاسفانه کشورهای اروپایی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اگر طرف آمریکایی به تحریم های خود پایان دهد و از مداخله در همکاری های اقتصادی ایران با جهان خودداری کند و ما شاهد نتایج این اقدام آنها باشیم تهران به اجرای تعهدات خود در برجام خواهد پرداخت.

آمریکا باید اشتباه خود را جبران کند

ظریف همچنین به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود که ایالات متحده باید اشتباه خود را جبران کند، آن زمان است که ایران پاسخ خواهد داد.

ظریف با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: این آمریکا بود که بدون هیچ دلیلی توافق را ترک کرد. این کشور باید اشتباه خود را جبران کند؛ آنگاه ایران پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که "چرا ایران باید ابتدا حسن نیت خود را نشان دهد؟"، تشریح کرد: ایران کشوری است که محکم ایستاد و بر ۴ سال تروریسم اقتصادی بیرحمانه آمریکا که در نقض برجام و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده بود فائق آمد.

ظریف در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفته بود که ایران به عمل پاسخ می دهد و نه به حرف.

وی ادامه داد: آنچه که از دولت جدید ایالت متحده شنیده‌ایم، بیشتر در حد صحبت و اعلام موضع بوده اما ما به عمل پاسخ خواهیم داد. هر زمان که آمریکا تحریم های غیرقانونی را که برخلاف برجام و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران اعمال کرده و کشورهای قانون مدار را با تحریم ها مجازات کرده است، متوقف کند، ایران هم آمادگی دارد به نحو مناسب پاسخ دهد.

ظریف با بیان این که ایران بر عکس واشنگتن به مفاد برجام پایبند بوده اما دولت واشنگتن حتی در دوره دولت اوباما به تعهداتش پایبند نبوده است، گفت: دولت جدید آمریکا تاکنون فقط حرف زده و عمل نکرده است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در صورت لغو تحریم ها، می توان به برجام بازگشت.

وزﯾﺮﺧﺎرﺟﻪ جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفر منطقه‌ای خود با هدف رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای با مقامات روس پس از سفر به باکو. روز سه شنبه وارد مسکو شده بود شامگاه سه شنبه مسکو را به مقصد ایروان ترک کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
1
آقا اینقدر با سیاست التماس نکنید. برایتان امتیاز منفی دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
2
5
تمام بدبختی ایران ریشه اش در تصمیمات راهبردی ماست . و اخرش ایران را به خاک سیاه خواهد نشاند این خیال پردازی ها . ما میدانیم که دستمان خالی است پیوسته بزرگتر از قد و قواره و دهانمان حرف میزنیم . یعنی خالی بندی خدایا ما را از دست خالی بند ها نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
الانش هم به خاک سیاه نشستیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
2
4
نمیشه شما وارد نشوی جناب بگذار دیگران که اختیار دارند حرف بزنند
چرا اعصاب ملت را با این بگو مگو ی توخالی خرد میکنی
بگذار برجام نابود شده نابودتر بشه تا دلواپسهای برخوردار
از برجام حالا وقبلا!! به التماس بیافتند! وآبروشان برودشما چرا خودتت را
کوچک میکنی وبا آبرویت در این چند ماه بازی میکنی!؟
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
3
1
ایرانی که توسط سازشکاران ترسوها وفاسدان درطول صدها سال به یک گربه تبدیل شد تصمیمات راهبردی بود؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
نه به اون خنده نه به این عکس خشن
دوست دارایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
باهم برگردید امریکا به برجام وشما بهدتعهدات قبل تز خروج برجام.فرصت نیست باهم ودریک کمیسیون مشترک باتمام طرفها هردو دریک ساعت وتاریخ وتفاهم برگردید درسازمان ملل وتصویب ور کنگره وسنای امریکا وتبدیل بشه به قانونی که هیچ رییس جمهوری نتونه این تحریمها را تحت هیچ عنوان دیگری وبهانه ای برگردونه.پیشنهاد بنده هست .امیدوارم بهترین تصمیم اخذ بشه دراین فرصت
دوست دارایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
نظر منو نذاشتی افتاب دیگه با خبرات کاری ندارم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین