کد خبر: ۶۹۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۹

گزارش اکران زمستانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "غیرمنتظره" نخستین فیلم سینمایی محمدهادی کریمی فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون در مقام کارگردانی است. این فیلم که بر اساس طرح "چاه بیژن" کریمی ساخته شده، سرگذشت یک پسر جوان مانکن است که در زندگی دچار مشکل می‌شود. هانیه توسلی، شهاب حسینی، سودابه بیضایی، مهرداد ضیایی، سیاوش حکمت‌شعار و دانیال عبادی بازیگران آن هستند.

از دیگر عوامل تولید "غیرمنتظره" می‌توان به اصغر رفیعی‌جم تهیه‌کننده، عبدالله اسکندری طراح گریم، علی واجدسمیعی مدیر تولید، محمد شیوندی صدابردار، محمود سماکباشی صداگذار و حسن ایوبی تدوینگر اشاره کرد. این فیلم از چهارشنبه 19 دی اکران شده و پس از سه روز نمایش در 13 سینما 700/646/7 تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه این فیلم جمعه 21 دی 500/721/3 تومان بوده که نوید فروشی خوب را می‌دهد. 

"از دوردست" نخستین فیلم سینمایی رامین محسنی است که در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم اول بود. فیلم سه موقعیت از زندگی یک جوان امروزی را در شهر تهران در سه اپیزود "کتابسوزان"، "تنفس" و "طلوع" به تصویر می‌کشد. قهرمان "از دوردست" به عنوان یک دانشجو سینما، تاجر علاقمند به نقاشی و یک آرشیتکت سفری درونی به سوی احساسی معنوی را از سر می‌گذراند.

جمشید هاشمپور، کورش تهامی، بهناز جعفری، داریوش ارجمند، همایون ارشادی، محبوبه بیات، مهدی میامی، کمند امیرسلیمانی، ابراهیم آبادی و بیوک میرزایی بازیگران فیلم هستند و سایر عوامل آن عبارتند از فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری، ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس، بهرام دهقانی تدوینگر، کارن همایونفر آهنگساز، جلال معیریان طراح چهره پردازی و رضا زنجانیان وفا مدیر تولید.

"از دوردست" تاکنون جوایزی همچون پلنگ نقره‌ای سومین جشنواره آکاپولکو مکزیک را از آن خود کرده و در جشنواره‌های کرالا، ونکوور، اسپوکن واشینگتن، شیکاگو و ... نیز برگزیده شده است. این فیلم از چهارشنبه 12 دی در سینما فرهنگ اکران شده و پس از 9 روز نمایش 500/141/4 تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه این فیلم پنجشنبه 20 دی 000/669 تومان بوده است.

"اقلیما" سومین فیلم محمدمهدی عسگرپور است و در ژانر وحشت قرار دارد. فیلم داستان زوجی خوشبخت است که زندگی آرام آنها با بستری شدن مرد دستخوش تلاطم می‌شود. دغدغه بیماری مرد و اتفاقات عجیب و غریب در بیمارستان و خانه آرامش روحی و روانی زن را به هم می‌ریزد.

در این فیلم که بر اساس فیلمنامه محمدرضا گوهری و عسگرپور ساخته شده، پانته‌آ بهرام، حسین یاری، احمد مهرانفر، شاهرخ فروتنیان، فرناز رهنما، هنگامه قاضیانی و احسان امانی بازی می‌کنند. "اقلیما" با مدیریت فیلمبرداری مرتضی پورمحمدی تولید شده و ناصر عنصری تهیه و تولید آن را بر عهده داشته است.

این فیلم از چهارشنبه پنجم دی‌ماه اکران شده و پس از 17 روز نمایش در 12 سینما 150/989/62 تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه این فیلم پنجشنبه 20 دی 500/629/5 تومان بوده که نسبت به آخر هفته‌های گذشته 000/400 تومان رشد فروش روزانه داشته است.

"عاشق" هفتمین فیلم سینمایی افشین شرکت یک موزیکال کودکانه با برداشتی آزاد از فیلم "اشک‌ها و لبخندها" رابرت وایز است. این فیلم محصول سال 85 است و بازیگرانی چون هانیه توسلی، ایرج نوذری، شمسی فضل‌اللهی، مهری ودادیان، مهدی صباغی، امیر نوری، مونا فرجاد، لادن سلیمانی، کیانوش گرامی، ترلان پروانه و روژان آریامنش در آن بازی کرده‌اند.

از دیگر عوامل فیلم می‌توان به تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره‌پردازی، احمد کلانتری صدابردار، فرهاد آئیش بازیگردان، فردین خلعتبری آهنگساز، حسن ایوبی تدوین، علی نیکرفتار عکاس و عباس شوقی مسئول جلوه‌های ویژه اشاره کرد.

"عاشق" در نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان 2/95 درصد آراء تماشاگران را از آن خود کرد. این فیلم از چهارشنبه 28 آذر اکران شده و پس از 24 روز در 20 سینما 200/182/138 تومان فروخته است. بیشترین فروش روزانه این فیلم پنجشنبه 20 دی 600/047/9 تومان بوده که نسبت به آخر هفته‌های گذشته سه میلیون تومان افت فروش روزانه داشته است.

"توفیق اجباری" ششمین فیلم کارنامه محمدحسین لطیفی است. این فیلم با فیلمنامه ای از خود لطیفی در ژانر کمدی ساخته شده که داستان بازیگری به نام رضا گلزار است که از همسر خود جدا شده است. رضا و همسرش یکدیگر را دوست دارند، اما برخی ارتباطات رضا نارضایتی همسرش را به دنبال دارد.

در فیلم محمدرضا گلزار، رضا عطاران، باران کوثری، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، مجید یاسر، لیلا عباسی، احمد پورمخبر و نعیمه نظامدوست بازی می‌کنند و از دیگر عوامل آن می‌توان مدیر فیلمبرداری محمدرضا سکوت، صدابردار سیامک نیازی، طراح صحنه و لباس محسن نوروزی، طراح گریم محسن بابایی، مدیر تولید مجید یاسر و تهیه‌کننده کمال طباطبایی را نام برد.

این فیلم از روز چهارشنبه 16 آبان در سینماها اکران شده و پس از 66 روز نمایش در 19 سینما 000/798/975 تومان فروش داشته است. بیشترین فروش روزانه فیلم پنجشنبه 20 دی 000/532/9 تومان بوده که نسبت به آخر هفته گذشته 000/500/15 تومان افت فروش روزانه داشته است.

فیلم سینمایی "تسوتسی" محصول مشترک انگلستان و آفریقای جنوبی سال 2005 است. گاوین هود کارگردان و نویسنده فیلمنامه بر مبنای رمانی نوشته آتول فوگارد است و بازیگرانی چون پرزلی چونیا گائه، تری فتو، کنت نکوزی، موتوسی ماگانو، زنزو نگکوبه، زولا و ایان رابرتس در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

"تسوتسی" داستان بزهکاری جوان اهل ژوهانسبورگ است که برای گذران زندگی به کارهای خلاف روی آورده است. او در بدبختی و فلاکت بزرگ شده و قابلیت‌های خشونت‌بار پیدا کرده است. یک شب هنگام سرقت یک خودرو به طرفی زنی تیراندازی می‌کند و تازه پس از سرقت متوجه می‌شود... "تسوتسی" اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار 2005 را برد. این فیلم از چهارشنبه 14 آذر در یک سینما اکران شده و پس از 31 روز 500/303/2 تومان فروش داشته است. 

فیلم سینمایی "جلیقه" به کارگردانی جان میبوری از روز جمعه هفتم دی‌ماه در یک سینما اکران شده و پس از 12 روز نمایش 000/470/4 تومان فروش کرده است. فیلم اثری است چندلایه که می‌خواهد در عین بهره‌گیری از رویکردی نقادانه نسبت به اجتماع و جنگ، به مفاهیم عمیق چون مرگ و زندگی بپردازد.

این فیلم در مقطع زمانی جنگ اول عراق و آمریکا در سال 1991 شروع می‌شود؛ یعنی دخالت آمریکا در زمان جرج بوش پدر در خاورمیانه و جلوگیری از اشغال کویت. "جلیقه" داستان جک استارکس سربازی زخم‌خورده است که پس از بازگشت به وطن برخوردی نامناسب با وی می‌شود. در این فیلم آدرین برودی، کایرا نایتلی و دانیل کریگ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم های ایرانی "چهارانگشتی"، "بچه‌های ابدی"، "هدف اصلی"، "گوشواره"، "اتوبوس شب" و فیلم خارجی "کابوس" به ترتیب با فروش کل 550/182/72، 600/413/53، 700/845/82، 400/916/7، 600/919/101 و 500/087/14 تومان با اکران خداحافظی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین