کد خبر: ۶۹۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

حذف دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند در تمامی شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف می‌شود.
حذف دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفند
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی سالاری در جلسه‌ای با مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، گفت: امروز گام دیگری در مسیر طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی برمی‌داریم و برنامه توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی را شروع می‌کنیم اما صفحات موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی افزود: از اول اسفند به بعد بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند و می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

سالاری ضمن دعوت مجدد از پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در صورت‌عدم امکان یا تمایل پزشکان به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک؛ این عزیزان می‌توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه برای آنان بنویسند و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌‎های کاغذی خواهد داشت.

سالاری با بیان اینکه تمامی جزئیات و جوانب مختلف خدمت‌رسانی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی لحاظ شده است، گفت: نحوه خدمت‌رسانی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد به دقت برنامه ریزی شده است و اطمینان داریم که در ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان با حذف دفترچه‌های کاغدی هیچگونه اختلالی به‌وجود نخواهد آمد.

سالاری ضمن تشکر و قدردانی از پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد بابت همکاری موثر در موفقیت طرح بزرگ نسخه الکترونیک، گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی و استفاده از سامانه نسخه الکترونیک زمینه‌ساز تحول اساسی در خدمات درمانی خواهد شد و این طرح زمینه ساز ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و همچنین پیشگیری از هدررفت بسیاری از هزینه‌های غیرضروری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین