کد خبر: ۶۹۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

درخواست آمریکا برای پایان دادن به مداخله نظامی روسیه، ترکیه و امارات در لیبی

جانشین نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار توقف مداخله نظامی روسیه، ترکیه و امارات در لیبی شد.
درخواست آمریکا برای پایان دادن به مداخله نظامی روسیه، ترکیه و امارات در لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

ریچارد میلز، جانشین نماینده آمریکا در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره لیبی اظهار کرد: از طرف‌های خارجی به ویژه روسیه، ترکیه و امارات می خواهیم که به حاکمیت لیبی احترام بگذارند و هر چه سریع‌تر تمامی مداخلات نظامی خود در این کشور را متوقف کنند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وی افزود: در راستای توافق آتش‌بسی که در اکتبر امضا شد از ترکیه و روسیه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر نیروهایشان و مزدوران خارجی و نظامی که آنها را در لیبی مستقر کرده‌اند و از آنها حمایت مالی می‌کنند را از این کشور خارج کنند.

از سال ۲۰۱۱ به بعد و در پی سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، این کشور غنی از نفت با دو دستگی مواجه است و دو دولت در آن حکومت می‌کنند؛ دولت شرق لیبی مستقر در طبرق به رهبری خلیفه حفتر و دولت غرب مستقر در طرابلس که در سطح بین المللی رسمیت دارد. تاکنون درگیری این دو دولت بر سر قدرت به نابودی بخش‌های مختلف کشور و کشته و زخمی شدن صدها تن انجامیده است.

روسیه و امارات از نیروهای حفتر و در مقابل ترکیه از دولت وفاق ملی حمایت می‌کند.

مذاکرات کمیته نظامی مشترک با ساختار 5+5 در ژنو اوایل آبان به این امر انجامید که دستاورد مهمی حاصل شد و طرف‌های لیبیایی به توافقی همیشگی برای آتش‌بس در تمامی نقاط کشور دست یافتند، اما پایبندی کاملی به این توافق وجود نداشته است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین