کد خبر: ۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۱
فرافکنی‌ها ادامه دارد

داخلی‌ها در قطع گاز ترکمنستان دست داشته‌اند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک سایت توجیه‌گر عملکرد دولت در یادداشتی با عنوان «بوی خیانت داخلي در ماجرای قطع گاز استان‌هاي شمالي» نوشت: برخی شواهد حکایت از آن دارد که قطع گاز مناطق شمالی کشور محصول یک جریان‌سازی سیاسی در داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، این سایت توجیه‌گر اقدامات دولت، که همواره رسانه‌های منتقد را به سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازی متهم می‌کند، در خبری همسو با اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد سعی در فرافکنی مشکلات ایجاد شده برای مردم و شهروندان مناطق شمالی کشور کرده‌است و نوشته‌است: «برخی شواهد حکایت از آن دارد که ماجرای ترکمنستان و قطع گاز مناطق شمالی کشور محصول یک جریان‌سازی سیاسی در داخل کشور بوده است».

این سایت سپس با نقل قول از یک مقام مسئول که نامی از او نبرده، می‌نویسد: «اخیرا یکی از مقامات مسوول کشورمان از ماجرای مذاکرات خصوصی برخی افراد داخلی کشور با مقامات ترکمنستان برای قطع گاز ایران خبر داده است .

وی گفته است: اطلاعات موجود بیان‌گر برگزاری نشست‌هایی از سوی این جریان با مقامات ترکمنستان است که قول همکاری برای قطع گاز ایران را داده‌اند.

مقامات ترکمنستان در این نشست‌ها در قبال جریان‌سازی سیاسی به نفع این افراد قول گرفته‌اند که از نفوذ آنان برای عقد قرارداد فروش گاز با دو برابر قیمت به ایران بهره‌مند شوند».


سایت مذکور که با اتهام نشر اکاذیب دارای چند پرونده قضایی نیز می‌باشد، در ادامه به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده و می‌نویسد: «رئیس‌جمهور كه پس از بازگشت از مازندران گفته بود: درباره ارتباط با كشور تركمنستان كه باعث قطع گاز توسط اين كشور و بروز مشكلاتي براي مردم برخي استان‌هاي كشور شده است، حرف‌هایی با مردم دارد، كه در آينده با آن‌ها در ميان خواهد گذاشت، در سفر اخیر خود به شيراز اعلام كرده كه "بعضی‌ها" در داخل كشور، از تركمنستان خواسته‌اند كه گاز صادراتي خود به ايران را در فصل زمستان قطع كند».

این سایت ادامه می‌دهد: «رئيس‌جمهور كه اين سخنان را در جمع علما و روحانيون شهر شيراز ايراد نموده، تصریح كرده است: اطلاعاتي در دست دارد كه برخي از افراد در داخل كشور با تركمنستان صحبت‌هايي را داشته‌اند و از آنان خواسته‌اند كه گاز صادراتي خود به جمهوري اسلامي ايران را قطع كنند تا یک جریان سیاسی خاص در داخل از آن بهره‌برداری کند و ترکمنستان هم به قیمت بالای گاز دست یابد.

وي تاكيد كرده است كه به احترام برخي از شخصيت‌هاي عالي‌رتبه نظام تا كنون نام اين افراد را فاش نكرده است».


این در حالیست که کارشناسان بر این باورند که علت اصلی قطع گاز در روزهای سرد و برفی اخیر، کوتاهی مسئولان دولت در به انجام رساندن پروژه‌های گازی فازهای 1، 6 و 10 پارس جنوبی است و قطع گاز ترکمنستان – که با قطع صادرات به ترکیه جبران شده- نقشی در این موضوع ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین