کد خبر: ۶۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

عربستان لابی های خود در آمریکا را تقویت کرد

با گذشت دو سال از قتل جمال خاشقچی، حاکمیت عربستان در حال احیا و تقویت نفوذی ها و لابی گرهای خود در آمریکا است.
عربستان لابی های خود در آمریکا را تقویت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از قتل جمال خاشقچی نویسنده واشنگتن پست چندین لابی گر قدرتمند عربستان در واشنگتن روابط خود با ریاض را متوقف کردند.

قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در اواخر سال ۲۰۱۸ آنچنان وحشتناک و گستاخانه بود که نفوذی های سعودی در واشنگتن که به طور معمول نمایندگان رژیم ریاض بودند، دیگر نمی خواستند به علت داشتن روابط و همکاری با عربستان مورد شماتت قرار بگیرند.

به نوشته فارن پالیسی، به رغم قتل خاشقچی ریاض موفق شده تا حدود زیادی مکانیزم نفوذ خود را در واشنگتن و سایر مناطق آمریکا احیا کند و حداقل ۱۶ شرکت لابی گری را به کار گرفته تا به تقویت روابط تجاری ایالات متحده و عربستان کمک کنند و تصویر سابق ریاض در مواردی مانند نقش این کشور در جنگ ویرانگر یمن و رفتار با زنان را از بین ببرند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز با توجه به تلاش سعودی ها برای تقویت نفوذی های خود در ایالات متحده نوشت: تلاش ریاض در دوران دولت جدید جو بایدن بسیار مهم است زیرا دولت بایدن در نخستین تصمیم در مورد ریاض، فروش تسلیحات نظامی به این کشور را در روز چهارشنبه متوقف کرد.

براساس این گزارش، لابی گران عربستان در آمریکا تنها در یک مورد تقریباً ۲ میلیون دلار کمک مالی به نامزدهای فدرال از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و بایدن رییس جمهوری کنونی آمریکا پرداخت کرده اند.

بر این اساس طی ماه های پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ ایالات متحده، عربستان بر شرکت هایی در آمریکا متمرکز شده که با حزب دموکرات ارتباط خوبی دارند و امیدوار است از طریق این شرکت ها بتواند بر سیاست های دولت بایدن نفوذ پیدا کند.

بایدن برخلاف ترامپ وعده داده است که در برابر عربستان سعودی سیاست سختری اعمال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین