کد خبر: ۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۲۳:۲۶
در پي حملات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي

سه روز عزای عمومی در غزه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پي حملات وحشيانه‌ي 48 ساعت گذشته رژيم صهيونيستي به نوار غزه و شهادت جمعي از مردم مظلوم فلسطين، دولت حماس در نوار غزه سه روز عزاي عمومي اعلام كرد. 

با توجه به جنايت روز سه‌شنبه، نظاميان صهيونيست عليه نوار غزه كه به شهادت 20 فلسطيني و مجروح شدن 50 تن ديگر منجر شد، دولت مردمی فلسطين از امروز تا روز جمعه به مدت سه روز عزاي عمومي اعلام كرد.

اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت فلسطين نيز در مراسم تشيع پيكر شهداي اين حمله گفت: اين حادثه پاداش دولت رام‌الله براي ما در غزه است.

نخست وزير منتخب فلسطين در حاشيه تشييع پيکرهاي پاک شهداي محله الزيتون تاکيد کرد که ملت فلسطين به رغم همه جنايت‌ها به اصول و آرمان هاي خود پايبند است.

به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، هنيه در تشييع پيکرهاي 20 شهيد جنايت اخير اشغالگران که 13 تن آن‌ها عضو گردان‌هاي قسام بودند، اظهار داشت که ميان کساني که به دنبال عزت و کرامت هستند و کساني که تنها در فکر زندگي با ذلت و خواري هستند و نيز ميان مبارزاني که با سلاح قرآن و ايمان در انتظار شهادت هستند با کساني که با دشمن صهيونيستي سازش مي کنند فرق زيادي است.

نخست وزير مردمي فلسطين هم‌چنين تاکيد کرد که غزه مردماني با عزت و بزرگ دارد و حماس با اين که در راس قدرت قرار دارد به مقاومت خود به عنوان بهترين گزينه براي استيفاي حقوق پايمال شده ادامه خواهد داد.

وي ضمن هشدار به مزدوراني که هر لحظه اطلاعات مربوط به فعاليت‌هاي مبارزان را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي‌دهند، اظهار داشت: شخصا به سرويس‌هاي امنيتي دستور داده‌ام که مزدوران و جاسوسان را دستگير کنند و تاکنون بيش از30 فرد مظنون به جاسوسي بازداشت شده‌اند.

هنيه در بخشي ديگر از سخنانش به جانفشاني‌هاي رهبران حماس اشاره کرد و گفت که حماس در راس همه گروه‌هاي مقاومت فلسطين ايثار و جانفشاني مي‌کند و امروز ديديم که دکتر محمود الزهار، از رهبران برجسته‌ي اين جنبش چگونه دومين فرزند خود را نيز تقديم ميهن فلسطين کرد.

وي خاطرنشان ساخت که هدف از يک چنين جنايت‌هايي تضعيف روحيات ملت فلسطين است اما دشمنان هرگز در تحقق اين هدف شوم خود موفق نخواهند شد. هنيه از امت اسلام خواست تا از ملت فلسطين و مقاومت آن در برابر اشغالگران حمايت کنند.

از سوي ديگر، دکتر الزهار طي سخناني اظهار داشت: از دست دادن فرزاندان‌مان هرگز حماس يا ملت فلسطين را از مواضع اصولي خود باز نمي‌دارد. وي تاکيد کرد که اين جنايت‌ها ملت و مقاومت فلسطين را براي ادامه راه خود تا نابودي دشمنان صهيونيستي بيش از پيش تشويق مي‌کند.

سامي ابوزهري، سخنگوي حماس نيز تاكيد كرد: جنايت صهيونيستي پيامد طبيعي سفر جورج بوش، رييس‌جمهور آمريكا به منطقه و تلاشي است كه در راستاي سرپوش گذاشتن بر جنگ رژيم اشغالگر عليه مردم فلسطين به ويژه در نوار غزه صورت مي‌گيرد.

وي افزود: مذاكرات بين تشكيلات خودگردان و رژيم اشغالگر در سايه‌ي اين جنايت بزدلانه‌ي صهيونيستي بي‌فايده است و تداوم آن جرم محسوب مي شود.

خالد البطش يكي از رهبران جهاد اسلامي فلسطين نيز جنايت رژيم صهيونيستي عليه غزه را عملي شدن توافق صورت گرفته بين دولت اسراييل و بوش دانست كه در جريان سفر اخير بوش به منطقه صورت گرفت.

وي در گفت‌وگوي تلفني با راديو صداي فلسطين گفت: اين حمله يكي از نتايج سفر بوش به منطقه است و ما دشمن، كميته‌ي چهار جانبه و دولت آمريكا را مسوول آن مي‌دانيم.

البطش تصريح كرد: اين حمله، مقاومت جنبش جهاد اسلامي فلسطين را افزايش خواهد داد و مسلما بي‌واكنش نخواهد ماند.

صائب عريقات، مذاكره كننده‌ي ارشد فلسطين نيز از جامعه‌ي بين‌المللي خواست تا براي پايان دادن به حملات و اقدامات ويرانگر اين رژيم عليه مردم فلسطين وارد عمل ‌شود.

وي حمله روز‌ سه‌شنبه را كه تنها يك روز پس از سرگيري مذاكرات جدي بين فلسطين و اسراييل درخصوص راهكارهاي نهايي صلح انجام شد، نشان دهنده‌ي اين دانست كه اسراييل همچنان بر سياست‌هاي ويرانگرش عليه مردم فلسطين و مانع‌تراشي در روند صلح پافشاري دارد.

عريقات تصريح كرد:‌ اين اقدامات تلاش‌هايي را كه با هدف اعتماد‌سازي بين طرفين صورت مي‌گيرد، متضرر مي‌سازد.

وي بار ديگر از جامعه‌ي بين‌المللي خواست تا اعمال فشارهايش عليه اسراييل را افزايش داده و اين رژيم وادار به پذيرش قوانين بين‌المللي ‌كند. عريقات اسراييل را مسوول شكست تلاش‌هاي بوش در حل بحران دانست.

احمد قريع، رييس هيات مذاكره كننده‌ي فلسطين نيز تاكيد كرد: چنانچه جنايات اسراييل مشابه اقدامات روز سه‌شنبه ‌اين رژيم عليه نوار غزه ادامه يابد، روند مذاكرات نهايي صلح با مشكل روبه‌رو خواهد شد.

وي افزود: تداوم تحريم عليه مردم در غزه، حملات روزانه عليه شهرهاي كرانه‌ي باختري و نوار غزه و همچنين ادامه شهرك‌سازي‌هاي اسراييل موانع سختي را بر سر راه مذاكرات به وجود مي‌آورد.

قريع از كميته‌ي چهارجانبه‌ي صلح و آمريكا خواست تا در قبال اين مساله مسوولانه‌تر برخورد كرده و بر تشكيل كميته‌ي سه جانبه براي بررسي اين اقدامات غير قانوني اسراييل سرعت بخشند. مصر و اردن نيز در بيانيه‌هايي جداگانه حملات روز سه‌شنبه عليه غزه را محكوم كرده و تاكيد كردند كه اين اقدامات مغاير با اصول و قوانين حقوق بشر، پيچيدگي بحران را بيشتر مي‌سازد. 

موضع اتحادیه اروپا
اتحاديه‌ي اروپا نيز از اسراييلي‌ها و فلسطيني‌ها خواست تا آرامش‌شان را حفظ كرده و به مذاكرات صلح ادامه دهند.

اسلوني، رييس دوره‌يي اتحاديه‌ي اروپا نيز ضمن ابراز نگراني شديد از بحران به وجود آمده خويشتن‌داري و تداوم مذاكرات را خواستار شد.

خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا نيز تاكيد كرد: خشونت‌هاي به وجود آمده نشان مي‌دهد كه پيشرفت در روند صلح و پايان دادن به بحران فلسطيني و اسراييل از طرق مذاكره نيازي ضروري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي فرانسه نيز حملات نظامي ارتش اسراييل عليه غزه را محكوم كرد و نسبت به بحران انساني غزه به دليل ادامه‌ي تحريم‌هاي اسراييل ابراز نگراني كرد.

سلام فياض، نخست وزير دولت موقت فلسطين نيز اقدامات جنايتكارانه‌ي نظاميان رژيم صهيونيستي در غزه را محكوم كرده و تاكيد كرد توجيهي براي تداوم اين خشونت‌ها و اقدامات مغاير با قوانين بين‌المللي وجود ندارد. فياض از جامعه‌ي بين‌المللي خواست تا در برابر اين جنايات مسوولانه‌تر برخورد كند.

گروه‌هاي فلسطيني نيز با صدور بيانيه‌اي از تشكيلات خودگردان فلسطين خواستند مذاكراتش را با اسراييل با توجه به ادامه‌ي حملات اين رژيم عليه فلسطينيان متوقف سازد.

از سوي ديگر جمال زحالقه، از نمايندگان عرب و رييس مجمع ملي دموكرات در كنست (پارلمان) اسراييل در گفت‌وگو با سايت اينترنتي الجزيره تاكيد كرد حمله‌ي اسراييل عليه مردم فلسطين پس از دريافت چراغ سبز از بوش انجام شده است.

وي از محمود عباس خواست تا تنها به محكوم كردن اين اقدامات اكتفا نكند بلكه تداوم مذاكرات با اسراييل را مشروط به توقف جنايت‌هاي اين رژيم كند.

محمد بركت، ديگر عضو عرب كنست نيز تاكيد كرد المرت با اين جنايات و تروريسم دولتي سازمان يافته سعي دارد آويگدور ليبرمن، رهبر راست‌گراي حزب ييزرائيل بيت‌نو را نسبت به ادامه حضورش در كابينه قانع سازد. 

شهادت رهبر شاخه‌ نظامي جهاد اسلامي در كرانه‌ باختري
نظاميان رژيم صهيونيستي امروز (چهارشنبه) رهبر شاخه‌ي نظامي جهاد اسلامي در كرانه‌ي باختري را به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاري خبرگزاري فرانسه، منابع امنيتي فلسطيني اعلام كردند: وليد عبيده 40 ساله رهبر شاخه‌ي نظامي جهاد اسلامي در كرانه‌ي باختري، در جريان حمله‌ي بامداد امروز نظاميان صهيونيست به روستايي در نزديكي شهر جنين در كرانه‌ي باختري به شهادت رسيد.






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین