کد خبر: ۶۹۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

واقعیت سرد در برابر افرادی که سابقه کار در کاخ سفید ترامپ را دارند

سارا متیوز، یک معاون دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید در دولت ترامپ بعد از اعلام استعفایش از این دولت در ضمن حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا هنگام جستجو برای یافتن شغلی جدید در میان رابطهایش با یک سوال یکسان مواجه شد: آن تجربه چطور بود؟
واقعیت سرد در برابر افرادی که سابقه کار در کاخ سفید ترامپ را دارند
آفتاب‌‌نیوز :

 متیوز پاسخ به این سوال را تبدیل به یک استراتژی برای موفقیت در بازار کاری که دقیقا اشتیاقی به دستیاران سابق دولت ترامپ نشان نمی‌دهد، کرد – او تجربه کارش در دفتر مطبوعاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را اساسا به عنوان درس یاد گرفتن روزانه در زمینه ارتباطات بحران و یک دارایی قابل استفاده در بازار معرفی کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، متیوز که برنامه ماندن در سیاست حزب جمهوریخواه را دارد، در یک مصاحبه گفت: به طور کلی شما فکر می‌کنید که کار کردن در کاخ سفید ترامپ به نوعی نشان می‌دهد که چقدر شما در جنگ آزموده شده‌اید. این نشان می‌دهد که شما می‌توانید در یکی از پرفشارترین شغلها زنده بمانید.

آنها هر طور که تصمیم به چرخش ایجاد کردن در تجربه کارشان بگیرند، اما تصمیم برای ماندن در کاخ سفید ترامپ تا آخر کار باعث بروز مشکلاتی برای برخی مقامهای سابق می‌شود؛ به ویژه برای آنها که تا زمان پایان خشونت آمیز کار این دولت تعریف شده با گله و شکایت، باقی ماندند. شاید ترامپ بعد از عزیمت به فلوریدا از آنهایی که پشت سر رها ساخت بخواهد که "یک زندگی خوب داشته باشند" اما فرار دستیاران سابق او از لکه ننگ برند سیاسی‌اش آسان نخواهد بود – به ویژه افراد سرشناس‌تر یا هر کسی که امید به فراتر رفتن از قمرو ترامپ را دارد.

مایلز تیلور، رئیس دفتر سابق در وزارت امنیت داخلی که به طور ناشناس کتابی در محکومیت دولت ترامپ نوشت، در مصاحبه‌ای گفت: هر چه طولانی تر آنها مانده باشند، صریح‌تر از سیاستهای رئیس جمهور دفاع کرده‌اند و کار آنها برای پیدا کردن شغل بعد از آن سخت تر خواهد بود. افراد خیلی کمی تا زمان پایان کار وجود داشتند که نیتشان پاسخگو کردن رئیس جمهور بود.

حتی شرکتهای دوست مشهوری که می‌توانستند پذیرای این مقامهای سابق باشند دست کم به طور موقت درهای خود را روی آنها می‌بندند: کایلی مک انانی، آخرین دبیر مطبوعاتی ترامپ مشغول مذاکره برای شغلی در فاکس نیوز بود و خبرهایی از بستن یک قرارداد بزرگ مطرح شد در حالی که در هفته‌های بعد از انتخابات این مذاکرات متوقف شد.

یک سخنگو در ایمیلی گفت: کایلی مک انانی هم اکنون یک کارمند یا شریک فاکس نیوز نیست.

بنا بر این مک انانی به فلوریدا نقل مکان کرده است.

برایان مک کورمیک، یک معاون اجرایی رئیس گروه مک کورمیک در مصاحبه‌ای با در نظر گرفتن رفتار دولت ترامپ از سوی رسانه‌های خبری گفت: منتقل شدن از این دولت به بخش خصوصی سخت خواهد بود. اما او تاکید کرد دستیاران هر دولتی که کنار می‌رود در صورتی که حزب مقابل پذیرای قدرت باشد، عموما دوره سختی برای پیدا کردن نقش بعدی خود خواهند داشت. در صورتی که کسی که به دنبال استخدام یک لابی گر در میان کارمندانش باشد، جمهوریخواهان در بالای لیست قرار نمی‌گیرند.

به گفته حدود ۱۲ مقام سابق هم اکنون انتخاب‌هایشان اینها هستند: ماندن در مدار مستقیم ترامپ همانطور که یک خوشه از مشاوران این کار را کرده‌اند، یا تلاش برای پیدا کردن شغل در گوشه‌ای از اکوسیستم سیاسی که همفکر با او باشد.

استفن میلر، یکی از شناخته شده‌ترین، اگر نگوییم بدنام‌ترین، دستیاران ترامپ در پیامی نوشت: فعلا شما می توانید بگویید من متمرکز بر پروژه‌های مختلف برای پیشبرد دستور کار اول آمریکا هستم.

رندال لین، یک دبیر ارشد نشریه فوربس، روز بعد از حمله اوباش طرفدار ترامپ به کنگره پیشنهاد در پیش گرفتن یک رویکرد مجازات آمیز در قبال دستیاران سابقی همچون میلر را داد. او در مقاله‌ای که نوشت، شرکتها را تشویق کرد که ابدا دستیاران کاخ سفید سابق ترامپ را استخدام نکنند.

برخی از کسانی که لین از آنها در مقاله‌اش نام برد، در حقیقت همچنان محکوم در مدار ترامپ باقی مانده اند از جمله سارا سندرز، یک دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید، که نامزد فرمانداری آرکانزاس شده است.

همینطور هم برخی کسان دیگر همچون مارک میدوز، رئیس دفتر سابق ترامپ که به یک "مرکز شبکه‌ای" محافظه کاران پیوسته است؛ و جو دیر، معاون دبیر مطبوعاتی سابق و جولیا هان، معاون سابق مدیر ارتباطات، که هر دو پذیراش شغلهایی نزد بیل هاگرتی، سناتور جمهوریخواه شده‌اند. برخی دیگر نیز همچنان در حال سنجیدن گزینه‌هایشان هستند.

هوپ هیکس، یک مشاور ارشد که در سال ۲۰۱۸ کاخ سفید را ترک کرد، قبل از بازگشت در ماه مارس یک شغل مهم به عنوان مدیر ارشد ارتباطات شرکت فاکس داشت و به چند نفر از افراد نزدیک به خود گفته که برنامه تعطیلاتی تمدید شده، را دارد.

هوگان گیدلی، یک معاون دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید و سخنگوی کمپین که از جمله وظایف اخیرش خواندن ترامپ به عنوان "مردانه‌ترین" رئیس جمهور تاریخ آمریکا در فاکس نیوز بود، گفت "چیزهای مختلفی" را در نظر دارد و نگران جستجو برای آینده‌اش نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین