کد خبر: ۶۹۳۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

کشورهای ثروتمند واکسن کرونا احتکار می کنند

دولت دانمارک 4 برابر شهروندان خود و کانادا 10 برابر جمعیت خود واکسن کرونا سفارش داده اند.
کشورهای ثروتمند واکسن کرونا احتکار می کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دولت دانمارک 4 برابر نیاز واکسیناسیون سراسری شهروندان خود ، واکسن های مختلف کرونا سفارش داده است.

بر اساس ارقام اعلام شده در "آژانس دارویی دانمارک"، این کشور 5.8 میلیونی برای جمعیتی بالغ بر 24.8 میلیون نفر واکسن سفارش داده است.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به اقدام برخی کشورهای ثروتمند در خرید بیش از نیاز واکسن کرونا و پدیده احتکار واکسن از سوی آنها، هشدار داده است.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان بهداشت جهانی اخیرا در اظهاراتی گفته است رویکرد "اول – خودم" کشورهای ثروتمند در خرید و انباشت بیش از نیاز واقعی واکسن کرونا در حالی که هنوز بسیاری از کشورهای کم درآمد به واکسن کرونا دسترسی ندارند، یک شکست اخلاقی فاجعه بار برای جامعه جهانی در مبارزه با پاندمی کروناست.

دولت دانمارک تاکنون41.6 میلیون دوز واکسن کرونا از طریق کمیسیون اروپا به شرکت های مختلف سازنده واکسن در اروپا و آمریکا سفارش داده است.

واکسن های مورد نیاز دانمارک به شرکت های سازنده همچون فایزر- بایون تک، مودرنا، جانسون اند جانسون، و آسترازنکا- آکسفورد، سفارش داده شده است.

این اقدام دولت دانمارک و برخی دیگر از دولت های ثروتمند از جمله کانادا در حالی است که هنوز واکسیناسیون کرونا در بیش از 100 کشور فقیر و متوسط آغاز نشده و سازمان بهداشت جهانی می کوشد در قالب یک برنامه جهانی موسوم به "کواکس" واکسن مورد نیاز این قبیل کشورها را با قیمتی کم و یا رایگان در اختیار آنها قرار دهد.
قرار است در چارچوب این برنامه دستکم 20 درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه به رایگان علیه کرونا واکسینه شوند.

دولت کانادا در صدر کشورهای احتکار کننده واکسن کرونا قرار دارد و تاکنون به میزان 10 برابر نیاز معمول واکسیناسیون سراسری ضدکرونا خود، واکسن سفارش داده است. کانادا با جمعیتی 38 میلیونی تاکنون 350 میلیون واکسن کرونا سفارش داده است.

استرالیا ، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا نیز پس از کانادا بیشترین میزان واکسن کرونا را سفارش داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
0
ان شالله سازمان بهداشت جهانی جلوی احتکار کانادا ودانمارک ر ابگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
0
1
در مملکت خودمان ثروتمندان (بخوانید: ژن های خوب و عاقازاده ها و دختران وزرا و ...) سالهاست دارو، ماسک، الکل، روغن، سکه طلا، ملک، آهن، شکر، و هر چیزی که به عقل جن هم نمی رسد را احتکار کرده اند و می کنند. اینها افراد متدین و مسلمان هستند و نماز و روزه و زیارتشان ترک نمی شود. کفار بی تربیت به چه حقی به این عرصه ورود کرده اند؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین