کد خبر: ۶۹۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

سفیرایران در اسپانیا: اقدامات هسته‌ای اخیر ایران، اعمال حق هست نه نقض برجام

سفیر ایران در اسپانیا در خصوص انتظار ایران از تیم جدید مستقر در کاخ سفید گفت: قاعدتا و منطقا آمریکا که یک‌جانبه از توافق برجام و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده باید به این توافق برگردد و جبران خسارت برای عملکرد منفی خود کند و در طرف ایرانی جای اقدام خاصی وجود ندارد.
سفیرایران در اسپانیا: اقدامات هسته‌ای اخیر ایران، اعمال حق هست نه نقض برجام
آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه فرا رسیدن دهه فجر، حسن قشقاوی در گفت‌وگویی با تلویزیون سراسری اسپانیا اظهار کرد : گام‌های هسته‌ای ایران که از یک‌سال پس از خروج ترامپ از برجام تاکنون برداشته شده، مبتنی بر اعمال حق خود بر اساس پاراگراف‌های مندرج در اصول ۲۶ و ۳۶ برجام بوده نه نقض تعهدات برجامی.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص انتظار ایران از تیم جدید مستقر در کاخ سفید گفت: قاعدتا و منطقا آمریکا که یکجانبه از توافق برجام و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده، باید به این توافق برگردد و جبران خسارت عملکرد منفی خود کند و در طرف ایرانی جای اقدام خاصی وجود ندارد.

قشقاوی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه انتقام ایران از ترور شهید قاسم سلیمانی نیز گفت: احساس مردم ایران در پی این اقدام تروریستی دقیقا همان احساس مردم اسپانیا پس از سوء قصد تروریستی راه‌آهن مادرید در سال ۲۰۰۴ و یا پس از حملات تروریستی «اتا» است و این وعده انتقام نه یک تصمیم سیاسی بلکه در حقیقت خواست مردم ایران است.

سفیر ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت کرونا در ایران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار دقیق و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، در ردیف کشورهای بسیار موفق در مقابله با این پاندمی بوده و هم اینک سه گروه جداگانه در حال تولید واکسن ایرانی بعضا با همکاری برخی از کشورها هستند و با موفقیت و بدون نقص کار را به پیش می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین