کد خبر: ۶۹۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

افزایش فشار حقوقی بر ترامپ برای همکاری در پرونده تقلب مالیاتی

یک قاضی آمریکایی با افزایش فشار بر کسب و کار خانوادگی دونالد ترامپ و چندین شخص مرتبط، به آنها دستور داد تا اسناد لازم را به بازرسان ایالتی تحویل دهند تا مشخص شود که آیا برای دریافت وام بانکی و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی تقلب کرده‌اند یا خیر.
افزایش فشار حقوقی بر ترامپ برای همکاری در پرونده تقلب مالیاتی
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در هفته‌های اخیر این دومین باری است که آرتور اف. انگورون، از قضات دیوان عالی ایالتی در منهتن به شرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ضربه می‌زند.

این قاضی در ایالت نیویورک ماه دسامبر به شرکت "سازمان ترامپ" دستور داد تا اسنادی که وکلایشان سعی در پنهان کردن آنها دارند، منتشر کنند. این اسناد از جمله مربوط به ملکی در وستچستر نیویورک می‌شوند که زیر ذره بین "لتیتیا جیمز"، دادستان کل ایالت نیویورک قرار گرفته‌اند.

قاضی انگورون روز جمعه پا را فراتر گذاشته و تاکید کرد که اسناد بیشتر و همچنین ارتباطاتی با یک شرکت حقوقی که در استخدام سازمان ترامپ است، باید به دفتر جیمز تحویل داده شود. او همچنین با ادعای وکلا مبنی بر استفاده از مزیتی برای عدم تحویل این اسناد مخالفت کرد.

این حکم بار دیگر یادآوری می‌کند که ترامپ بعد از خروج از ریاست جمهوری در سایه استیضاح و محکومیت احتمالی در سنا به اتهام تحریک به شورش، اکنون به عنوان یک شهروند عادی با دردسرهای حقوقی قابل توجهی روبروست.

از مهمترین تهدیدهای پیش روی این رئیس جمهوری سابق آمریکا، می‌توان به تحقیقات کیفری دادستان منطقه‌ای منهتن و تحقیقات مدنی دادستان کل در رابطه با تقلب احتمالی در تعاملات تجاری ترامپ پیش از انتخاب او در کاخ سفید اشاره کرد.

تحقیقات دادستانی نیویورک در مارس ۲۰۱۹ و بعد از آن آغاز شد که مایکل کوهن، وکیل وقت دونالد ترامپ در جلسه کنگره تاکید کرد که ترامپ در اظهارنامه‌های مالی، دارایی‌های خودش را بیشتر نشان داد تا بتواند وام‌های بانکی دریافت کند و بعد از مقدار مالیات خود بکاهد.

تجزیه و تحلیل سوابق مالی ترامپ از سوی روزنامه نیویورک تایمز نشان می‌دهد که او تقریبا در تمام بدهی‌های بخشیده شده، از پرداخت مالیات بردرآمد فدرال اجتناب کرده است. قاضی انگورون تا چهارم فوریه به سازمان ترامپ برای تحویل اسناد مرتبط مهلت داده است.

سخنگوی دادستان کل نیویورک و نماینده سازمان ترامپ در این رابطه اظهارنظر نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین