کد خبر: ۶۹۳۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

نشریه فوربس: قطر بدنبال میانجیگری بین ایران و آمریکا است

تارنمای نشریه اقتصادی فوربس با اشاره به سهم قطر از ذخایر عظیم انرژی منطقه در گزارشی مدعی شد که دولت دوحه با اتکا به این ثروت، به دنبال میانجیگری میان ایران و آمریکا و کسب تکریم و تمجید کشورهای دیگر است.
نشریه فوربس: قطر بدنبال میانجیگری بین ایران و آمریکا است
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش فوربس آمده که قطر تلاش کرده تا مانند کشورهایی چون سوئیس، فنلاند، نروژ، کانادا و ایرلند در حل‌وفصل اختلافات دوجانبه کشورهای دیگر نقش مثبتی ایفا کند.

این نشریه با اشاره به روابط دوستانه قطر و آمریکا نوشت: می‌توان گفت که قطر برنده مناقشه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بود ولی هیچکدام از طرفین تمایلی به تأکید بر این موضوع نداشته و با ابتکار کویت و آمریکا بی سروصدا عادی‌سازی روابط را در پیش گرفته‌اند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه اخیر با شبکه اقتصادی بلومبرگ خواهان گفت‌وگوی شورای خلیج فارس با ایران شده و اعلام کرده که برخی از کشورهای عضو شورا در خلوت از این ایده حمایت می‌کنند.

مقاله‌نویس فوربس در ادامه این نوشتار به ذخایر هیدروکربن منطقه خلیج‌فارس اشاره کرد و با «عظیم» خواندن آن افزود «تقریباً نیمی از ذخایر اثبات شده جهان را به‌سادگی و با عملیات حفاری متعارف قابل بهره‌برداری است. قطر با اتکا بر سهم خود از این ثروت تبدیل به قدرتی شده که می‌توان آن را به حساب آورد.»

در ادامه مطلب فوربس آمده است: قطر بر صادرات گاز مایع طبیعی به سراسر جهان تمرکز و زیرساخت‌های این امر را ایجاد کرده و قراردادهای دراز مدت نیز تضمین‌کننده دهه‌ها درآمد پایدار برای این کشور است. با کنار گذاشتن زغال‌سنگ از چرخه تولید انرژی، تقاضای جهانی گاز طبیعی کماکان روندی صعودی خواهد داشت.

نویسنده فوربس نتیجه‌گیری کرد: امیر قطر و وزیرانش فارغ از دغدغه مالی به دنبال کشاندن ایران و آمریکا به پای میز مذاکره و کسب احترام میان اعضای شورا و تمجید جهانی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمدگلکارخوزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
باسلام
ما در بدترین شرایط که توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی.بحرین .مصر، قطر را تحریم گذاشتند و آن هم پشت پرده قدرتهای غربی بودند به کمک و پشتیبانی قطر رفت وحالا باید که قطر واسه جمهوری اسلامی ایران تلافی و وساطت کنند که این مهم حل و فصل گردد،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
اقا این امریکا برای برگشت به قولهایش نیاز به انگیزه دارد.و تا این انگیزه داده نشود این قضیه رو کش میدهد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین