در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تصاویری از بنرهای عجیب شهرداری مشهد به مناسبت دهه فجر که به جای پرچم ایران، از پرچم فرانسه رونمایی کرده منتشر شده است.
کاربران شبکههای اجتماعی در واکنش به این موضوع نوشتند: به شهرداری مشهد بگویید نیاز نیست پرچم فرانسه را در تبلیغات شهریِ دهه فجر نمایش بدهید.
سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد درباره نصب بنرهایی با رنگ هایی مغایر با پرچم ایران گفت: ایراد از بخش فنی چاپخانه بوده و بنرهای نصب شده جمع آوری شد.
سید مهدی حسینی، سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد در این باره تصریح کرد: این پرچم «فرانسه» نیست که در بنر مشاهده می شود و بر اساس تصویری که منتشر شده، معلوم است که عکس بنر مربوط به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال های گذشته در مشهد است.
وی با بیان اینکه وظیفه چاپ و نظارت بر چاپخانه با سازمان میادین شهرداری مشهد است، افزود: ایراد در بحث فنی چاپخانه بوده و با ایجاد مشکل در ترکیب رنگ بنر چاپ شده توسط پیمانکار چاپخانه سازمان میادین، رنگ سبز به سمت رنگ آبی رفته که به محض اطلاع جمع آوری شده است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد ضمن اعلام اینکه طرح جایگزین نیز به سرعت نصب خواهد شد ،خاطرنشان کرد: طراحی و تولید محتوای بنرها با اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد است و طرح اصلی بنر نیز موجود است.
وی افزود: عکس به صورت واقعی است و رنگ پرچم در طراحی صحیح است ولی وظیفه چاپ و نصب با سازمان میادین است اما مشکلات فنی را دقیق نمیدانم.
حسینی گفت: نظارت بر چاپ و اکرا ن بنرها نیز با سازمان میادین شهرداری مشهد است و می توانند توضیح بدهند اما قطعا هیچ عمدی در این مسائل نیست و همه به پرچم ایران اسلامی عرق داریم و اشکال فنی در دستگاه چاپ طرف قرارداد سازمان میادین بوده است.
وی افزود: بر اساس نظر سازمان میادین تعداد ۳ بنر با این طرح نصب شده بوده که به سرعت جمع آوری شده است؛ در مجموع ۱۳ طرح در سازه ها برای دهه فجر اکران شده و این طرح در سه نقطه نصب و سپس جمعآوری شده است.
به نوشته ایلنا، سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد اظهار کرد: در مجموع این اشکال در این اتفاق بد و تغییر پرچم ایران اسلامی پذیرفته است و قبول داریم اما پرچم از نوع پرچم های طولانی است و آرم الله در وسط پرچم وجود دارد.
موسوی، مدیر روابط عمومی سازمان میادین شهرداری مشهد نیز در این خصوص اظهار کرد: در واقع دفتر حوزه مدیر عامل سازمان میادین در این زمینه پاسخگو هستند اما با توجه به اینکه طراحی بنرها در حوزه کاری ما نیست موضوع باید کارشناسی شود.
وی با اشاره به اینکه بنرها ساعت ۳ صبح روز گذشته به چاپخانه رفته و نصب شده و گویا طیف رنگی و درصدی از رنگ ها مشکل داشته است افزود: پیشبینی این است که ترکیب رنگ می تواند رنگ دیگری را نتیجه بدهد.
مدیر روابط عمومی سازمان میادین شهرداری مشهد ضمن تأکید بر اینکه قاعدتا باید نظارت در زمان نصب صورت بگیرد، گفت: بنرها در اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد طراحی می شود و سازمان میادین بستری برای طراحی نیست و قراردادی با چاپخانه دارد و وظیفه آنالیز ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی شهرداری مشهد اعلام کرد: تعداد بنرهای حاشیه ساز مشهد که به جای رنگ سبز پرچم کشورمان از رنگ آبی استفاده شده بود، سه عدد بوده که ساعاتی پس از نصب به محض رویت جمع آوری شده است.
در میان بیلبوردها و بنرهای نصبی ۳ بنر به دلیل نقص فنی دستگاه چاپ، رنگ سبز پرچم ایران را به رنگ آبی متمایل کرده بود. به دلیل بالا بودن متراژ بنرها و نصب شبانه، این تفاوت رنگ از دید پیمانکار و نصاب پنهان ماند. بعد از بررسی موضوع اگر به این نتیجه برسیم که از سوی پیمانکار کوتاهی صورت گرفته، نسبت به خلع ید پیمانکار اقدام میکنیم.