کد خبر: ۶۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

تلاش روزنامه های جهان برای ترغیب مردم به واکسیناسیون

این روزها واکسن کرونا یکی از مهمترین دغدغه‌های جهان به شمار می‌رود که با پرسش‌های زیادی همراه شده است. موضوعاتی که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است و بعضا نیز در تلاش هستند تا به این پرسش‌ها پاسخ دهند.
تلاش روزنامه های جهان برای ترغیب مردم به واکسیناسیون
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از این رسانه‌ها در مقاله‌ای عنوان کرده است که سردرد، تب و لرز از جمله عوارض جانبی محسوب می‌شوند که کاملا طبیعی هستند. به گفته «یو اس آ تودی» این نشانه خوبی است که می‌گوید سیستم دفاعی بدن فعال است. شاید نشانه‌های خوشایندی برای شما نباشند، اما نشانه‌های خوب تزریق هستند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

دیگر اخبار امروز (۱۳ بهمن ماه) به شرح زیر است:

_ «لوموند»، روزنامه فرانسوی نوشته است: دیروز در خبرها، ارتش میانمار از گمانه‌زنی‌ها درباره کودتای نظامی طفره رفته بود؛ امروز خبر نخست روزنامه‌های جهان می‌گوید کشور به دست نظامیان افتاد. آنگ سان سوچی، رهبر میانمار دستگیر شد. همچنین در میانمار، یک سال وضعیت اضطراری اعلام شد.

_‌ «فایننشال تایمز» نیز نوشته است: با کنار گذاشتن آنگ سان سوچی، هراس از کودتای نظامی در میانمار می‌رود. ارتش قدرتمند میانمار، پیشتر و پس از انتخابات ماه نوامبر و اتهام تقلب در آن، تهدید کرده بود که وارد عمل خواهد شد. چنین شد که آنگ سان سوچی، رهبر میانمار و دیگر شخصیت‌های کلیدی، دستگیر شدند.

_ «گاردین»، روزنامه انگلیسی نوشته است: ارتش میانمار در یک کودتای آشکار و اعلام وضعیت اضطراری، کنترل کامل آن کشور را به دست گرفت. مین آنگ هاینگ، فرمانده کل در پاسخ به تقلب در انتخابات ماه نوامبر، رهبران برجسته کشور را کنار گذاشت.

_ «اکونومیست» در انگلیس نیز نوشته است: اروپا به واکسیناسیون سریع‌تر و انگیزه‌های بسیار، نیاز دارد. در واقع پاسخ حفظ اروپا با واکسیناسیون، مثبت است. در اتحادیه اروپا، وضعیت نگران‌کننده است. تا به امروز تنها ۲ درصد از اروپایی‌ها واکسینه شده‌اند. انگلیس ۱۷ درصد و آمریکا ۷ درصد. اگر انگلیس نیاز اتحادیه اروپا را برآورده نکند، در تلافی، اتحادیه هم صادرات کالا را به انگلیس متوقف می‌کند. چشم در برابر چشم.

اکونومیست در مقاله‌ای دیگر در نگاهی به آمریکا نوشته است: جو بایدن به بخش بزرگی از میراث مانده از ترامپ، پایان داد. مشاوران بایدن چنین دستوراتی را دریافت کرده‌اند. پشت کردن به برخی از تصمیم‌های اتخاذ شده پیشین از این جمله است.

_ آلودگی حاصل از مصرف ذغال سنگ در لهستان، سبب ایجاد بحران اقلیمی در بخش‌هایی از اروپا شده است. استفاده گرمایشی از ذغال سنگ، سبب ایجاد چنین بحرانی شده است. از این رو به دولت لهستان هشدار داده شده است که از مصرف چنین سوختی خودداری کند. لهستان هم پذیرفته است، اما تا دستیابی به وضعیت دلخواه، زمان مورد نیاز است.

اکونومیست نوشته است که هشدار از سوی جو بایدن، در سیاست اقتصادی اشتباه آمریکا است. منع ورود و خرید کالاهای خارجی، گونه‌ای خودفریبی در آمریکا است. آمریکا، صاحب چنین توانی نیست. آمریکایی بخرید! این سیاست اقتصادی رئیس جمهوری تازه است. قانون سال ۱۹۹۳ جز این می‌گوید.

_«یو اس ای تودی» خاطرنشان کرده است: متخصصان درباره تزریق واکسن می‌گویند که پیش از تزریق، از مصرف مسکن‌ها خودداری کنید. بسیاری از آمریکایی‌ها که به برخی از عوارضی جانبی دچار شده‌اند، پیش از تزریق داروهای مسکن مصرف می‌کردند. دارویی چون تایلنول و ادویل پس از تزریق، موثر و مناسب هستند. سردرد، تب و لرز از جمله عوارض جانبی محسوب می‌شوند که کاملا طبیعی هستند. این نشانه خوبی است که می‌گوید سیستم دفاعی بدن فعال است. شاید نشانه‌های خوشایندی برای شما نباشند، اما نشانه‌های خوب تزریق هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین