کد خبر: ۶۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۶ - ۲۲:۲۹
پیش بینی درباره مراسم عاشورای امسال

دو میلیون زائر در راه کربلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار کربلا پیش بینی کرد تا روز شنبه ، عاشورای حسینی نزدیک به دو میلیون زائر شیعه وارد کربلا شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، عقیل خزعلی استاندار کربلا پنج شنبه درنشستی خبری با اعلام این خبر افزود ما انتظار داریم تا روز دهم محرم بیش از دومیلیون زائر وارد این شهرشوند و تا کنون بیش از سه هزار و 400 زائر از عربستان ، کویت، بحرین ، لبنان، پاکستان ، هند و تانزانیا و نیز بیش از 15 هزار زائر ایرانی وارد کربلا شده اند. 

وی اضافه کرد " به دلیل اوضاع امنیتی مناسب درعراق این اولین بار در چهارسال گذشته است که زائرانی از کشورهای عربی مجاور به کربلا می آیند." 

سرتیپ رائد شاکر رئیس پلیس کربلا درباره اوضاع امنیتی در این شهر گفت " تمام راههای منتهی به کربلا از روز سه شنبه به روی خودروها بسته شده است و از ورود تمام خودروها به این شهر جلوگیری می شود."

وی افزود " نزدیک به پانصد زن در نقاط مختلف کربلا به ویژه در حرم امام حسین (ع) وظیفه بازرسی از زنان را بر عهده دارند."

وی تاکید کرد " از طرف مقامات محلی وسائل نقلیه مورد اطمینان و با تابلو شناسایی مشخص تهیه شده که زائران را به نزدیک حرم منتقل می کنند."

زائران از استانهای مختلف به ویژه از استانهای مرکزی و جنوبی عراق با پای پیاده به کربلا می ایند.

شاکر درباره موفقیت اقدامات امنیتی و جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه ابراز اطمینان کرد. 


وزارت برق کربلا هم اعلام کرد کربلا ، نجف و کاظمین جمعه و شنبه به طور 24 ساعته از برق سراسری استفاده خواهند کرد و در این باره کارکنان این وزارتخانه به حالت آماده باش کامل درامده اند.

این در حالیست که ساکنان این سه شهر در روزهای عادی تنها چهار ساعت شبانه روز از برق سراسری استفاده می کنند و بقیه ساعات از موتور برق برای روشنایی بهره می برند.


بر پایه این گزارش ؛‌ وزیر امنیت ملی عراق نیز بنا به دستور نخست وزیر این کشور مسئولیت اتاق عملیات شهر کربلا را بر عهده دارد.

زائران خارجی حاضر در کربلا همه هتل های این شهر که به بیش از 300 هتل می رسد را از روزها پیش رزو کرده اند و پیش بینی می شود شمار زائران خارجی از 3400 نفر به 10 هزار نفر افزایش یابد.

همچنین برای رفاه حال زائران وسایل نقلیه مورد اطمینان با تابلوهای شناسایی تهیه شده است تا زائران را به نزدیک حرم منتقل کند.

مقامات شهر کربلای معلا درباره موفقیت طرح ویژه امنیتی در این شهر ابراز اطمینان کرده اند. 

تدابیر ویژه امنیتی در کربلا
همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، پلیس کربلای معلی تدابیر ویژه امنیتی را برای تامین امنیت عزاداران حسینی و جلوگیری از تکرار اقدامات تروریستی گذشته در این شهر مقدس برقرار کرده است . 

با ورود دو میلیون زائر و عزادار حسینی از چند روز گذشته به این شهر مقدس و پیش بینی ورود شمار بیشتری از زائران در روزهای تاسوعا و عاشورا ، بیست و چهار هزار نیروی امنیتی بویژه دوازده محافظ مسلح به حال آماده باش کامل درآمدند و در داخل شهر و مبادی ورودی کربلای معلی مستقر شدند.

بنابر اعلام منابع آگاه در پلیس کربلای معلی ، در طرح امنیتی ویژه ای که در این شهر به اجرا درآمده است کربلای معلی به یازده منطقه امنیتی تقسیم شده است و یک هنگ زرهی و گارد دریایی مستقر در رود فرات امنیت زائران را برعهده دارند.

بر اساس این گزارش ، همچنین شصت و چهار ساختمان بلند در اطراف بین الحرمین برای استقرار نیروهای امنیتی و به منظور اشراف بیشتر بر اوضاع منطقه شناسایی شده است.

بر پایه این گزارش ، ارتش عراق در این طرح امنیتی ویژه نخستین بار بالگردهای خود را هم به منظور برقراری هر چه بهتر امنیت به کار گرفته است.

از دیگر اقدامات پیش بینی شده در طرح امنیتی این شهر مقدس ، منع تردد وسایل نقلیه در کربلای معلی و ورودی های این شهر است.

استاندار کربلای معلی هم هرگونه استفاده هیات های عزاداری را از اسلحه به منظور تامین امنیت عزاداران ممنوع اعلام و تاکید کرد تامین امنیت شهر و هیات های عزاداری به طور کامل بر عهده نیروهای امنیتی است.

عقیل خزعلی گفت این تدابیر ویژه امنیتی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و تکرار حوادثی همچون حادثه نیمه شعبان سال گذشته است که به کشته و زخمی شدن دهها زائر انجامید. 

محدودیت تردد خودروها در عراق به مناسبت عاشورا
وزارت کشور عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد از بیم حملات با خودرو بمب گذاری شده از روز پنج شنبه مقررات منع تردد خودروها در بغداد و سراسر جنوب عراق به مدت سه روز به مناسبت مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد بنابر اعلام وزارت کشور عراق مقامات این ممنوعیت را برای همه خودروها از ساعت بیست به وقت محلی تا شنبه آینده در ساعت بیست در استان های کربلا ،‌ بابل ،‌واسط ،‌دیوانیه ،‌میسان ،‌نجف ،‌مثنی ، ذیقار و بصره برقرار کرده اند.

این ممنوعیت همچنین در بغداد و دیاله واقع در مرکز این کشور برقرار است .

این بیانیه به نقل از ژنرال عبدالکریم خلف سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد در بغداد پل های روی رودخانه دجله که از شمال تا جنوب پایتخت عراق امتداد می یابد نیز به روی ترددها بسته خواهد بود.

تدابیر امنیتی استثنایی به تدریج در شهرهای مقدس نجف و کربلا در جنوب بغداد اتخاذ می شود. در این دو استان بیش از بیست وچهار هزار نیروی پلیس و نظامی در استانه ورود صدها هزار عزادار برای بزرگداشت عاشورا مستقر شده اند. 

حضور ده هزار ایرانی در کربلا
همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ده هزار زائر ایرانی با حضور در کربلای معلا ، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را در کنار حرم امام حسین ( ع ) و اباالفضل العباس ( ع) برپا می کنند.


زوار ایرانی از چند روز گذشته در قالب کاروانهای سازمان حج و زیارت خود را به کربلای معلا رسانده اند و با شرکت در هیئت های عزاداری به سوگواری می پردازند.














بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین