کد خبر: ۶۹۳۴۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

واکنش تند بارزانی‌ها به فیلم نجات کردستان عراق توسط سردار سلیمانی

نچیروان بارزانی ساخت این فیلم را تلاشی برای "خدشه‌دار کردن روابط دوستانه میان ایران و اقایم کردستان عراق" دانسته است.
واکنش تند بارزانی‌ها به فیلم نجات کردستان عراق توسط سردار سلیمانی
آفتاب‌‌نیوز :

انتشار فیلمی کوتاه با مضمون "روایتی از نجات کردستان عراق توسط سردار شهید سلیمانی" توسط خبرگزاری فارس واکنش‌های تند و انتقادآمیز مقام‌های سابق و فعلی حکومت اقلیم خودمختار کردستان عراق را به همراه داشته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "مسعود بارزانی" رئیس سابق اقلیم کردستان عراق در واکنش به روایت مطرح شده در فیلم "توکل" این روایت را تحریف واقعیت دانسته و بر نقش مهم پیشمرگه‌های کرد در شکست دادن داعش تاکید کرده و مضامین مطرح شده در این فیلم درباره نقش ایران در مبارزه علیه داعش را مبالغه‌آمیز دانسته است.

او در بیانیه‌ای اعلام کرده است: "جنگ‌ علیه داعش در چندین رسانه مورد بحث و نقل قول قرار گرفته و حقایقی در این باره وجود دارند که نباید پنهان بمانند. داعش دشمن تمام بشریت است و جنگ علیه داعش جنگی آسان نبوده چرا که در چندین جبهه در جریان بوده است. هیچ‌کسی به تنهایی نمی‌تواند داعش را شکست دهد و شکست آن گروه نیازمند همکاری و اقدام جمعی تمام طرفین و جامعه بین المللی است. در زمان جنگ علیه داعش ما با کمک نیروهای ائتلاف و امریکایی‌ها که به پیشمرگه‌های کردستان کمک کردند با داعش جنگیدیم و قدردان آنان هستیم. ما همچنین، قدردان سایر کسانی هستیم که در مواردی در جنگ علیه داعش به پیشمرگه‌ها کمک کردند. با این وجود، همگان باید بدانند آن کسانی که از کردستان با خون خود و فدا شدن بر روی زمین دفاع کردند نیروهای پیشمرگه بودند".

همچنین، "نچیروان بارزانی" رئیس فعلی اقلیم خودمختار کردستان عراق نیز به شدت از فیلم "توکل" انتقاد کرده  است.

"نچیروان بارزانی" در بیانیه‌ای اعلام کرده که این فیلم و مضامین مطرح شده در آن به روابط حسنه میان ایران و اقلیم کردستان عراق آسیب می‌زند.

او در این بیانیه این فیلم را توهینی آشکار به پیشمرگه‌ها و شخص "مسعود بارزانی" دانسته است. او در بخش دیگری از بیانیه افزوده کمک ایران به اندازه کمک اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در مبارزه علیه داعش اهمیت داشته و نه بیشتر. او ساخت این فیلم را تلاشی برای "خدشه‌دار کردن روابط دوستانه میان ایران و اقایم کردستان عراق" دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
5
3
به به دارو دسته بارزانی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
8
11
حرف بارزانی کاملا درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
2
7
داعش هم مثل طالبان بعدن مشخص میشود ازکجا نشات گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
12
6
برو بابا
افتادی توی التماس هیچکی کمکت نکرد جز سردار سلیمانی حالا داری طفره میری ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین