کد خبر: ۶۹۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
۹ تیم شانس قهرمانی در نیم‌فصل را دارند

از عجایب لیگ برتر فوتبال ایران

در فاصله ۲ هفته تا پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ۹ تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند.
از عجایب لیگ برتر فوتبال ایران
آفتاب‌‌نیوز :

۱۳ هفته از بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشت و حالا تنها ۲ هفته تا فرا رسیدن نیم فصل اول باقی مانده است. در همین دوره زمانی یکی از مسائلی که اهمیت پیدا می‌کند قهرمان شدن در نیم‌فصل اول است. قهرمانی‌ که به آن جامی اهدا نمی‌شود و به طور رسمی ارزشی ندارد ولی شاید از نظر روحی و روانی بتواند به تیمِ قهرمان کمک کند. البته که بارها پیش آمده تیم‌هایی که در نیمه‌ اول فصل رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند در پایان فصل دیگر تیم اول جدول نبوده‌اند.

جدول لیگ در این فصل بیش از گذشته و فصول قبلی با پیچیدگی روبرو شده است. تیم‌ها بیش از حد فاصله‌شان کم شده و به جز سه تیم پایین جدول که به ترتیب ۱۱، ۹ و چهار امتیاز دارند الباقی با فاصله کم در جدول قرار دارند. به طور مثال فاصله تیم سایپا در رده سیزدهم با تیم چهارم جدول یعنی فولاد فقط سه امتیاز است. همچنان یک برد و یک باخت می‌تواند تیم‌ها را در جدول چند پله بالا و پایین کند. انتظار می‌رفت بعد از عبور کردن از هفته دهم، جدول سروسامانی بگیرد و وضعیت کلی تیم‌ها مشخص شود اما می‌بینیم که حداقل باید ۲ یا سه هفته دیگر برای این قضیه صبر کنیم.

حالا در چنین وضعیتی ۹ تیم روی کاغذ شانس قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر را دارند که در نوع خود بی‌سابقه است. استقلال با ۲۳ امتیاز صدرنشین جدول و طبیعتا شانس نخست قهرمانی در نیم‌فصل است. صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان به عنوان تیم‌های ۲۲ امتیازی در رده‌های دوم و سوم هستند و دیگر بخت‌های جدی به شمار می‌روند. فولاد و تراکتور با ۱۹ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند و منتظر لغزش تیم‌های اول تا سوم هستند.

در ادامه پرسپولیس با ۲ بازی کمتر ۱۸ امتیازی است. گل‌گهر هم با یک مسابقه کمتر نسبت به الباقی تیم‌ها مانند تیم یحیی گل‌محمدی امتیاز جمع کرده است. هر کدام از این ۲ تیم که بتواند در بازی مقابلِ هم به برتری برسد از بخت زیادی برای قهرمانی در نیم‌فصل برخوردار خواهد بود. در نهایت تیم‌های آلومینیوم اراک و شهرخودرو هم تیم‌هایی هستند که از ۱۳ بازی ۱۸ امتیاز به دست آورده‌اند و تنها روی کاغذ باید برایشان شانسی قائل شد.

در این ۲ هفته پایانی دیدارهای سرنوشت‌سازی برگزار می‌شود که می‌تواند تا حد زیادی تکلیف قهرمانی نیم‌فصل را مشخص کند. در ادامه به دیدارهای حساس پیش رو اشاره‌ای خواهیم داشت. دیدارهایی که هر ۲ طرف ماجرا، شانس قهرمانی دارند.

تراکتور تبریز-پرسپولیس تهران

صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان

فولاد خوزستان – شهرخودروی مشهد

سپاهان اصفهان – استقلال تهران

اما بازی‌های باقیمانده ۹ تیم چه دیدارهایی است؟

استقلال: نساجی(خ)، سپاهان

صنعت نفت: فولاد خوزستان(خ)، ماشین‌سازی تبریز

سپاهان: ذوب‌آهن، استقلال(خ)

فولاد: صنعت نفت، شهرخودرو(خ)

تراکتور: پرسپولیس(خ)، سایپا

پرسپولیس: تراکتور، مس رفسنجان(خ)، پیکان(خ)، گل‌گهر سیرجان

گل‌گهر سیرجان: نفت مسجدسلیمان(خ)، نساجی، پرسپولیس(خ)

آلومینیوم اراک:‌ سایپا(خ)، نفت مسجدسلیمان

شهرخودرو: مس رفسنجان(خ)، فولاد خوزستان

*منظور از خ، بازی‌های خانگی تیم‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین