کد خبر: ۶۹۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

باور نیمی از آمریکایی‌ها بر محکوم شدن ترامپ توسط سنا

بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که نیمی از آمریکایی‌ها بر این باورند که سنا باید ترامپ را بابت تحریک شورش و حمله به کنگره محکوم کند.
باور نیمی از آمریکایی‌ها بر محکوم شدن ترامپ توسط سنا
آفتاب‌‌نیوز :

 در حالیکه جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سنا نزدیکتر می‌شود، بر اساس نظرسنجی موسسه ماریست، ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که سنا باید ترامپ را بابت نقشش در حمله ششم ژانویه سال جاری میلادی به کنگره که پنج کشته بر جای گذاشت، محکوم کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، همچنین ۴۱ درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که ترامپ باید تبرئه شود.

جلسه استیضاح ترامپ در سنا قرار است هشتم فوریه سال جاری میلادی و درست چند هفته پس از رای مجلس نمایندگان به استیضاح وی پس از شورش در کنگره برگزار می‌شود.

پرونده استیضاح ترامپ بر لفاظی‌های پیش از حمله وی و در جریان حمله از سوی حامیانش به ساختمان کنگره تمرکز دارد.

بر اساس این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۹۰ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند، ترامپ باید بابت تحریک حامیانش به شورش گناهکار شناخته شود در حالیکه تنها پنج درصد بر این باورند که او باید تبرئه شود.

در مقابل، ۹۰ درصد از جمهوری خواهان می‌خواهند ترامپ تبرئه شود و در پنج درصد از این شرکت کنندگان می‌گویند او باید محکوم شود.

همچنین شرکت کنندگان مستقل نیز درباره روند جلسه استیضاح ترامپ دچار تفرقه شده‌اند. اکثریت آنها یعنی ۴۹ درصد بر این باورند که ترامپ باید در جلسه سنا محکوم شود و ۳۹ درصد نیز می‌خواهند او تبرئه شود.

البته بسیار بعید به نظر می‌رسد که سناتورهای کافی برای محکومیت ترامپ رای دهند. دست کم ۶۷ سناتور باید برای گناهکار شناخته شدن ترامپ رای بدهند. حتی اگر ۵۰ دموکرات سنا در محکومیت ترامپ رای بدهند، دست کم ۱۷ جمهوری خواه باید به آنها ملحق شوند.

نظرسنجی موسسه ماریست از ۱۳۱۳ بزرگسال آمریکایی و در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ ژانویه سال جاری میلادی انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین