کد خبر: ۶۹۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

مجلس لایحه بودجه دولت را رد کرد یا گزارش کمیسیون تلفیق را؟

کلیات بودجه در حالی در مجلس رد شد که ابهاماتی درباره آن مطرح شده است.
مجلس لایحه بودجه دولت را رد کرد یا گزارش کمیسیون تلفیق را؟
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۰ در مجلس گزارش کمیسیون تلفیق لایحه ۱۴۰۰ در دستور کار مجلس قرار گرفت و در ابتدای جلسه علنی صبح امروز سه شنبه نیز سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارش خود را به نمایندگان ارائه کرد. در ادامه نیز نمایندگانِ موافق کلیات و برخی اعضای کمیسیون تلفیق تاکید کردند که موافقت آنها با لایحه بودجه دولت نیست و آنها نیز مخالفت هایی با لایحه دولت دارند و موافقت آنها، موافقت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق است.

زمانی که قرار بود کلیات بودجه به رای مجلس گذاشته شود محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت بر اساس آئین نامه و نظراتی که گرفته شده و حوزه قوانین، ما کلیات لایحه بودجه را به رای می گذاریم و اگر رای بیاورد برای ورود به جزئیات، مبنای ما گزارش کمیسیون تلفیق بودجه است اما در صورتیکه لایحه رای نیاورد لایحه رد است و دولت باید لایحه بودجه را اصلاح کند و به مجلس برگرداند.

پس از اینکه کلیات بودجه به رای مجلس گذاشته شده بود یکی از نمایندگان از امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس سوال کرد که آیا این کلیات لایحه بودجه دولت است یا گزارش کمیسیون تلفیق؟ که امیرآبادی ابتدا در پاسخ به او گفت: : گزارش کمیسیون تلفیق است که به رای گذاشته شده است. اما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تاکید کرد: نه، کلیات بودجه است و مجددا امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس از تریبون اعلام کرد: کلیات بودجه به رای گذاشته شده است.

بر همین اساس رای امروز مجلس به بودجه، رای به مخالفت با کلیات لایحه بودجه دولت بوده و گزارش کمیسیون تلفیق به رای مجلس گذاشته نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین