کد خبر: ۶۹۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

اروپا در سال ۲۰۲۰، بالاترین رشد در هزینه‌های دفاعی را ثبت کرد

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفته هزینه‌های دفاعی در جهان طی سال گذشته میلادی، ۱.۹ درصد افزایش یافته و اروپا بالاترین رشد در این زمینه را به ثبت رسانده است.
اروپا در سال ۲۰۲۰، بالاترین رشد در هزینه‌های دفاعی را ثبت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«استانیسلاف زاس»، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری به میزبانی خبرگزاری «تاس» از افزایش هزینه‌های دفاعی در جهان خبر داد.

زاس در این خصوص گفت: «هزینه‌های دفاعی در جهان طی سال گذشته (میلادی) ۱.۹ درصد افزایش یافت و بالاترین رشد که ۵.۶ درصد بوده در کشور‌های اروپایی به ثبت رسیده است.»

وی افزود: «این [رقم] حدوداً سه برابر میانگین آمار جهانی است.»

زاس تأکید کرده که این رویکرد اروپا نسبت به امنیت را به ندرت می‌توان کارآمد دانست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار‌ها بر کشور‌های اروپایی فشار آورد تا هزینه‌های بیشتری برای امور دفاعی اختصاص دهند.

ترامپ حتی تصمیم گرفت به دلیل عدم هزینه کردن کافی برلین در زمینه دفاعی نظامیان کشور خود را از آلمان خارج کند.

در حالی که آمریکا از کشورهای ناتو خواسته بود تا دست‌کم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در زمینه دفاعی هزینه کنند اما آلمان تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند.

با این وجود، آخرین داده‌های وزارت دارایی آلمان نشان می‌دهد که این کشور در یک دهه برای استقرار نظامیان آمریکا در خاک خود یک میلیارد یورو هزینه کرده است. از این مبلغ حدود ۶۴۹ میلیون یورو هزینه ساخت و سازهای لازم و ۳۳۴ میلیون یورو هزینه دفاعی استقرار نیروهای آمریکا در آلمان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین