کد خبر: ۶۹۳۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

چین بار دیگر خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام شد

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر خواستار بازگشت بی قید و شرط ایالات متحده آمریکا به توافق هسته ای ایران موسوم به برجام شد.
چین بار دیگر خواستار بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام شد
آفتاب‌‌نیوز :

«وانگ ون بین» روزسه شنبه در کنفرانس خبری روزانه درپکن بار دیگر مواضع کشورش را در مورد برجام یاداوری کرد وگفت: لزوم حفظ برجام و پایبندی تمامی طرف‌ها به این توافق هسته‌ای رویکرد چین در برابر مساله هسته ای ایران است.

وی اظهار کرد به منظور بازگشت آمریکا به برجام همکاری همه طرف‌ها ضروری است و پکن نیز به نقش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

وانگ با یاداوری اینکه مساله هسته ای ایران در حال حاضر در یک نقطه حساس قرار گرفته است، تصریح کرد: مهمترین وظیفه کشورهای عضو برجام اکنون این است که برای اجرای اجماع به دست آمده در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو برجام تلاش کنند وایالات متحده را وادار نمایند تا در اسرع وقت و بدون قید و شرط به توافق نامه جامع برجام برگردد، مسئولیت هایش را از سر بگیرد و کلیه تحریم های مربوطه را لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد: چین توجه زیادی به وضعیت برجام دارد و ارتباط نزدیکی با طرف های مربوطه برقرار کرده است.

او گفت: ما از رویکرد راه حل گام به گام و متقابل پشتیبانی می کنیم و به کار با همه طرفها و جامعه جهانی برای بازگشت امریکا به برجام در مسیر درست و پیشبرد حل و فصل سیاسی مسئله هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که خانم «هوا چون اینگ» دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین هم ابتدای بهمن ماه سال جاری گفته بود در حال حاضر مساله هسته ای ایران یک مساله کلیدی است و طرف ها نباید برای بازگشت هر چه زودتر آمریکا به برجام شرایط دیگری را مطرح کنند.

او افزوده بود: ضرورت کنونی این است که همه طرف ها هر چه زودتر تفاهماتی را که در نشست وزرای خارجه مذاکرات منجر به برجام در ماه دسامبر به دست آمد، را اجرا کنند و بازگشت هر چه زودتر آمریکا را به برجام بدون هیچ پیش شرطی و با احیاء مسئولیت های این کشور در قبال توافقنامه به پیش سوق دهند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید همه تحریم های قید شده در برجام را لغو کند، اضافه کرد: ایران نیز باید با رعایت کلیه مفاد توافقنامه، اجرای آن را احیاء کند. طرفهای مختلف هم نباید برای آن شرایط دیگری بگذارند.

خانم هوا افزود: چین امیدوار است طرفها همراه با جامعه جهانی، برای پیشبرد بازگشت برجام به مسیر درست و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مساله هسته ای ایران نقش سازنده ای ایفاء کنند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در تازه ترین اظهاراتی در مورد برجام گفته است اگر ایران به تعهدات برجامی اش بازگردد، آمریکا هم تمایل به انجام این کار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین