کد خبر: ۶۹۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲

روسیه از نتایج مجله معتبر پزشکی در باره «اسپوتنیک وی» استقبال کرد

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از نتایج مجله معتبر پزشکی «لنست» در باره آزمایشات بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک وی» استقبال و اعلام کرد که این واکسن دارای اثربخشی بالایی حداقل به مدت دو سال است.
روسیه از نتایج مجله معتبر پزشکی در باره «اسپوتنیک وی» استقبال کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«کریل دیمیتریف» مدیر کل بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه از این مقاله استقبال کرد و افزود که «امروز روز بزرگی در راه مقابله با پاندمی کووید-۱۹ است.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و موسسه گامالیا که در تهیه «اسپوتنیک وی» مشارکت دارند روز سه شنبه با استناد به گزارش مجله معتبر پزشکی «لنست» اعلام کردند که هیچ گونه عوارض جدی در آزمایش های فاز سوم واکسن «اسپوتنیک وی» مشاهده نشده است و این واکسن با کارایی ۹۱.۶ درصد می تواند برای دو سال و یا بیشتر مصونیت ایجاد کند.

وزیر بهداشت روسیه هم اعلام کرد که نتایج آزمایشات "اسپوتنیک وی" اثربخشی بالای این واکسن را نشان می دهد.

مجله معتبر پزشکی لنست در مقاله ای به بررسی سومین مرحله از آزمایشات بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» پرداخته است و نتیجه نهایی مقاله مشخص می کند که این مطمئن و موثر بوده و حفاظت کامل در مقابل موارد سخت بیماری کووید- ۱۹ را تضمین می کند.

در این مقاله آمده است ایمونولوژیست های روسی به ماه ها تحقیق و ۱۹ هزار و ۸۶۶ داوطلب برای تکمیل آزمایشات بالینی فاز سوم نیاز داشتند تا کارایی ۹۱.۶ درصد تایید شود.

کشف مهم دیگر در باره این واکسن، ایمنی زایی از تزریقات روسی است: ۱۴ هزار و ۹۶۴ داوطلب که واکسن واقعی «اسپوتنیک وی» تزریق کردند، نسبت به کسانی که بیماری کووید ۱۹ شان بهبود یافته است ۱.۳ تا ۱.۵ برابر آنتی بادی بیشتر در مقابل ویروس کرونا در بدنشان شکل گرفت. در طول تحقیقات جهار و ۹۰۱ شرکت کننده دارونما گرفتند، همانطور که طبق قوانین آزمایشات بالینی در مقیاس بزرگ معمول است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد در تحقیقات گروه داوطلبین از سنین ۶۰ تا ۸۷ سال شرکت کردند که نتایج قابل توجهی را برای این گروه سنی نشان داد. تعجب آور است که کارایی اسپوتنیک وی در بین افراد مسن با گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال (۹۱.۸درصد) قابل مقایسه است.

در خصوص امنیت، کمیته مستقل نظارت بر اطلاعات تایید کرد که ۹۴درصد از کل عوارض جانبی خفیف بوده است. هیچ عارضه جانبی جدی یا آلرژی مرتبط با واکسن مشاهده نشده و اکثر موارد عوارض جزئی به شکل آنفولانزا یا سردرد بوده است.

بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه، بنیاد سرمایه داری مستقل روسیه بوده و برای سرمایه گذاری های مشترک در سهام در وهله اول در روسیه و همچنین سرمایه گذاران استراتژیک و مالی بین المللی تاسیس شده است و تولید و توزیع بین المللی اسپوتنیک وی را برعهده دارد.

واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نخستین واکسن ضدکرونا در جهان تاکنون در بیش از ۱۶ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است و تعدادی از کشورها نیز برای خرید یا تولید مشترک این واکسن با مسکو قرارداد امضا کرده اند.

به گزارش ایرنا از مسکو، جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته شانزدهمین کشور بود که این واکسن با درجه کارایی بیش از ۹۴ درصد را به ثبت رساند.

چند روز پیش " کریل دیمیتریف" رئیس "صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم" روسیه در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اعلام کرد که بزودی واکسن اسپوتنیک وی در ۲۵ کشور به ثبت خواهد رسید و روند تقاضای کشورها برای این واکسن رو به افزایش است.

دولت مسکو برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از ۵۰ کشور جهان برای خرید بیش از ۱.۲ میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده‌اند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین