کد خبر: ۶۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

احتمالا دولت بودجه سه دوازدهم را به مجلس ارائه می‌کند

عضو هیات رییسه مجلس گفت: احتمالا دولت لایحه بودجه را به شکل دو یا سه دوازدهم به مجلس تقدیم کند تا در فرصت دوباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تنظیم و به مجلس ارائه کند.
احتمالا دولت بودجه سه دوازدهم را به مجلس ارائه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰گفت: اگر لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق و صحن رد می‌شد دولت ۱۵ روز فرصت داشت تا مجددا اصلاحیه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند، اما در این شرایط که کمیسیون تلفیق تایید و گزارش داده اما لایحه از سوی صحن رد شده است، آیین نامه مسکوت است.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: در جلسه هیات رییسه بحث‌های زیادی در این زمینه انجام شد و در نهایت با رای‌گیری هیات رییسه مقرر شد اگر لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق تایید شده و در صحن رد شود، دولت موظف است لایحه یک و یا چند دوازدهم را به مجلس تقدیم کند.

نماینده مردم قم افزود: احتمال دارد دولت لایحه بودجه دو یا سه دوازدهم را به مجلس تقدیم کند تا به آن رسیدگی شود و این وقت را پیدا کند که لایحه جدید سال ۱۴۰۰ را تنظیم و به مجلس ارائه دهد.

وی در پاسخ به قطع شدن میکروفن محمد باقر نوبخت قبل از اتمام دفاعیات خود از لایحه بودجه گفت: براس اس زمانبندی و فرصت اختصاص یافته به افراد در جریان بررسی بودجه، سخنگوی کمیسیون تلفیق نیم ساعت فرصت دارد که در دو نوبت صحبت کند، ۵ نفر موافق و ۵ نفر مخالف هر کدام ۱۰ دقیقه می‌توانند اظهار نظر کنند و نماینده دولت هم ۲۰ دقیقه فرصت صحبت دارند و بعد از اینکه ۲۰ دقیقه فرصت نماینده دولت به پایان رسید، به صورت خودکار میکروفن وی قطع شد.

نماینده قم یادآورشد: در مجلس دهم وقت افراد به گونه ای بود که یکی از دبیران هیات رییسه وقت را کنترل می‌کرد و بعضا بعد از پایان ۲۰ دقیقه تذکر می‌داد، اما در مجلس یازدهم تایم خودکار شده است و با اتمام وقت میکروفن به صورت خودکار خاموش می‌شود و این قانون برای کل نمایندگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین