کد خبر: ۶۹۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

ترامپ متهم به خیانت بزرگ شد

قانونگذاران امریکایی که روند محاکمه دوم دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق امریکا در سنا را دنبال می کنند، او را به خیانت بخاطر دست داشتن در یورش به کنکره متهم کردند.
ترامپ متهم به خیانت بزرگ شد
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ درحالی متهم به خیانت شده که دومین محاکمه او در سنا قرار است تا یک هفته دیگر برگزار شود.

در حالیکه پایتخت آمریکا همچنان در تب‌وتاب شورش هواداران رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و احتمال تکرار این بحران در روزهای آینده بسر می‌برد، در پیش بودن محاکمه دوم دونالد ترامپ در روزهای آینده باعث شده تا سایه نگرانی ها همچنان بر سر آمریکا و امنیت این کشور سنگینی کند.

رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر خبر دادند که ترامپ دو وکیل را جایگزین تیم پیشین کرده و آنها در محکمه سنا عهده‌دار دفاع از وی خواهند بود. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که در سنا حضور نخواهد یافت و دفاعیه خود را ارسال خواهد کرد.

دیوید شوئن، یکی از وکلای ترامپ،روز دوشنبه گفت که دموکرات‌ها در اقدامی «غیر دموکراتیک و غیرقانونی» به دنبال آنند تا از حربه محاکمه ترامپ برای جلوگیری از نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند.

منابع خبری گزارش دادنده اند که تیم پنج‌نفره وکلای ترامپ چند روز مانده به آغاز محکمه سنا بر سر نحوه دفاع اختلاف نظر پیدا کرده و از همکاری با او صرف‌نظر کردند. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از وکلایش خواسته بود تا به جای زیر سؤال بردن مبنای قانونی محکومیت رئیس‌جمهوری که دوره‌اش به پایان رسیده، عنوان کنند که در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب گسترده رخ داده و آراء او به سرقت رفته است.

هواداران ترامپ ۱۷ دی و دو هفته مانده به پایان ریاست جمهوری وی پس از یورش به ساختمان کنگره با پلیس درگیر شدند که در این میان خساراتی به اموال عمومی وارد شد و تعدادی از معترضان و مأموران پلیس در این میان مجروح شده و جان باختند. مجموعه این حوادث کم‌سابقه موجب شد تا دموکرات‌ها با بهره‌برداری از انزجار عمومی، برای دومین بار فرآیند استیضاح ترامپ را آغاز کنند. پس از تصویب استیضاح در مجلس نمایندگان، اینک نوبت سنا است که در محکمه ۲۱ بهمن اتهام «تحریک برای شورش» ترامپ را بررسی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین