کد خبر: ۶۹۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال ۲۰۲۱

اتحادیه تولید کنندگان خودرو اروپا پیش‌ بینی‌کرد بازار خودرو پس از پشت سرگذاشتن سالی بحرانی، در سال جاری میلادی شاهد بهبود نسبی‌ باشد.
بهبود نسبی بازار خودرو اروپا در سال ۲۰۲۱
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان با اشاره به این مسئله نوشت: طبق اعلام روز چهارشنبه اتحادیه خودروسازان اروپایی (Acea)، در سال ۲۰۲۱ فروش خودرو تنها حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد. بر این اساس انتظار می رود سه ماهه اول به دلیل ادامه پیامدهای همه گیری کووید- ۱۹ بازار خودرو با تغییر چندانی مواجه نشود، اما با پیشرفت برنامه های واکسیناسیون، در نیمه دوم سال احتمالاً شرایط این بازار بهبود می یابد.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ با توجه به آثار گسترده همه گیری کرونا در سراسر جهان، فروش محصولات خودوسازان اروپایی تقریبا ۲۴ درصد کاهش یافت و به ۹.۹ میلیون خودرو رسید.

«الیور زیپسه» مدیر عامل شرکت ب.ام.و. و رئیس اتحادیه خودروسازان اروپایی گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما با سیاستمداران اتحادیه اروپا همکاری کرده و رقابت صنعت خودروی اروپا را در صحنه جهانی تقویت کنیم.

بر این اساس بهبود پایدار اقتصادی در اتحادیه اروپا و تقاضای داخلی برای تولیدکنندگان خودرو بسیار حیاتی است ، حتی اگر آنها به لطف حضور پررنگ در آسیا توانسته باشند از پیامدهای منفی همه گیری کرونا در سال گذشته بکاهند.

این انجمن به افزایش سفارش وسایل نقلیه برقی در سال گذشته اشاره کرد که از ۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است که در این میان علاوه بر فعالیت دولت برای تحریک تقاضا ، سرمایه گذاری بیشتر تولیدکنندگان نیز در این امر سهیم بوده است. به گفته زیپسه این روند مثبت می تواند با حمایت سیاسی مناسب که شامل افزایش گسترده زیرساخت شارژ و مخزن سوخت های جایگزین در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا است ادامه یابد.

از سوی دیگر یک فعال حوزه صنعت خودرو روز چهارشنبه به رویترز گفت ، ثبت نام خودروهای سواری جدید در آلمان بیش از ۳۰ درصد در ژانویه (بهمن) کاهش یافته و به حدود ۱۷۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه رسیده است.

این در حالی است که نمایندگی های فروش خودرو در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در آلمان با محدودیت های شدید دوم روبرو شده اند و از اواسط دسامبر (اواخر دی) فروشگاه های غیر ضروری بسته شدند و تخفیف های مالیاتی برای مصرف کنندگان در پایان سال ۲۰۲۰ منقضی شد.

صنعت خودرو اروپا که از همه گیری ویروس کرونا به طور گسترده آسیب دیده از زیان مضاعف در صورت عدم موفقیت توافقات تجاری برگزیت واهمه دارد. با این سناریو میزان زیان تجاری تا سال ۲۰۲۵ ممکن است به ۱۱۰ میلیارد یورو برسد. مبلغی که به حدود ۱۰۰ میلیارد یورو خسارتی که در سال جاری به این صنعت وارد شده، اضافه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین