کد خبر: ۶۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

لاوروف: از عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با همتای اردنی خود در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مسکو به بررسی شماری از مسائل منطقه‌ای و بارزترین آن بحران سوریه، اوضاع یمن، لیبی، فلسطین، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت.
لاوروف: از عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب استقبال می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود کنفرانس مطبوعاتی در مسکو برگزار کرد.

لاوروف در جریان این کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد، مسکو و امان در خصوص اوضاع عراق، لیبی، یمن و فراهم کردن شرایط برای رایزنی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود، مسکو از عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی استقبال می‌کند.

لاوروف همچنین تصریح کرد، عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عربی نباید مانع فرآیند راهکار تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین شود.

وزیر خارجه روسیه اظهار کرد، مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باید از حمایت کمیته چهارجانبیه بین‌المللی از جمله خود کشورهای عربی برخوردار باشد.

لاوروف همچنین تاکید کرد، روسیه و اردن در مورد بحران سوریه و نقش اتحادیه عرب در حل بحران این کشور گفت‌وگو کردند.

وی ادامه داد: ما در خصوص تلاش‌های مشترک برای برقراری امنیت در حوزه خلیج فارس به ویژه در چارچوب ابتکارعمل روسیه رایزنی کردیم.

لاوروف همچنین تاکید کرد، روسیه و اردن چشم‌اندازهای خوبی برای همکاری در زمینه‌های نظامی، فنی و انرژی هسته‌ای دارند.

ابن کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار دوجانبه میان وزرای خارجه روسیه و اردن برگزار شد که در جریان آن دو طرف به بررسی شماری از مسائل منطقه‌ای و بارزترین آن بحران سوریه، اوضاع یمن، لیبی، فلسطین، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پرداختند و اردن خواستار فراهم کردن واکسن کرونای روسی برای ملت خود جهت مقابله با ویروس کرونا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین