کد خبر: ۶۹۳۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹

دستگیری لیدر و برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها در گلوگاه مازندران

مسابقه جنگ سگ‌ها که هفته گذشته در گلوگاه مازندران انجام شد ، نمونه کاملی از حیوان‌آزاری است .عکس و فیلم این مسابقه در حالی این روزها در فضای مجازی دست به دست می شود که چنین مسابقه‌ای پیش‌تر هم سابقه داشته و در تالش و مشکین شهر هم گزارش شده است. مسابقه‌ای که نه تنها دیدن آن بسیار رنج‌آور است که برگزار کنندگان و تماشاچیان آن که از قضا بدون ماسک و رعایت حداقل‌های پروتکل های بهداشتی در این مراسم حضور داشتند ، خشم بسیاری را برانگیختند.
دستگیری لیدر و برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها در گلوگاه مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

همه ما از کودکی خروس جنگی شنیده بودیم؛ اما جنگ سگ‌ها کمتر. اما انگار جنگ سگ‌ها نوبرانه این سال‌ها شده که هر از چندی عده‌ای برای تفریح و خوش گذرانی خود این حیوانات زبان بسته را به جان هم می‌اندازند. چه خروس جنگی و چه جنگ سگ‌ها هر دو نه تنها سرگرمی نیست که تماشای آن جز ترویج خشونت ثمره دیگری ندارد. از سوی دیگر تاثیرات این نوع سرگرمی‌های شنیع اثرات بسیار بدی بر روی کودکان تماشاچی باقی می‌گذارد که تا مدت‌ها در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند.

فیلم و عکس‌های حاوی جنگ سگ‌ها و حیوان‌آزاری که به‌تازگی از شهرستان گلوگاه منتشر شده است؛ باعث موجی از نارضایتی عمومی در شهرستان و نقاط مختلف استان مازندران و کشور شده است و دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

اگر چه پس از انتشار تصاویر این مسابقه ضابطان قضایی وارد عمل شده و افراد خاطی را به دلیل موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و حیوان‌آزاری دستگیر کردند، اما نارضایتی‌های عمومی و نادیده گرفتن حقوق حیواناتی که پایمال می‌شود و خطری احتمالی وجود بیماری از سوی سگ‌ها در منطقه همچنان باقی است.

از سوی دیگر بسیاری از مردم می‌پرسند چرا پیش از برگزاری چنین مراسمی مسئولان مانع برگزاری آن نمی‌شوند، آیا مگر برگزاری هر گونه مراسم آن هم با حضور این همه تماشاچی به مجوز نیاز ندارد؟

دستگیری لیدر و برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها

فرماندار گلوگاه با اعلام اینکه انتشار تصاویری از جنگ خونین سگ‌ها در ساحل گلوگاه در فضای مجازی بسیار نگران کننده بود و موجی از ناراحتی‌ها عمومی را در پی داشته است، گفت: به محض اطلاع از برگزاری چنین مسابقه غیرانسانی آزار حیوانات با برگزارکنندگان برخورد شد.

فریدون کلبادی نژاد افزود: برگزاری این مسابقات در گلوگاه آن‌چنان که در برخی از فضا‌های مجازی و کانال‌ها اعلام شده است به صورت هفتگی در گلوگاه برگزار نمی‌شود و ما هم با برگزاری این مسابقه غیرانسانی آزار حیوانات در گلوگاه در روز جمعه - ۱۰ بهمن ماه- غافلگیر شدیم.

او افزود: متاسفانه مسابقه اخیر با یک ساماندهی قبلی برگزار شد و ماموران انتظامی نیز پس از اطلاع از برگزاری مسابقه جنگ خونین سگ‌ها در محل حاضر شده و چند لیدر و برگزارکننده این مسابقه را دستگیر کردند.

فرماندار گلوگاه گفت: با هر نوع ناآرامی که امنیت و آرامش مردم را بر هم بزند برخورد می‌کنیم و قطعا" دستگاه قضایی در برخورد با این مسابقات خونین جنگ سگ‌ها که با به جان هم انداختن سگ‌ها برای لذت بردن، عملی ناپسند و غیر انسانی مرتکب شده اند؛ قاطعانه برخورد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین