کد خبر: ۶۹۳۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

نوبخت: دولت برای هر شهر، هفت برنامه اشتغال دارد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای اشتغال هر شهر، هفت طرح را پیگیری می‌کند که بازآفرینی شهری از جمله این برنامه‌ها است.
نوبخت: دولت برای هر شهر، هفت برنامه اشتغال دارد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه هفت باغ سنندج اظهار داشت: برنامه‌های تعریف شده دولت برای هر استان چند بعدی است و در اجرای آن در کنار دیگر اهداف، اشتغال نیز دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال زمینه‌هایی لازم است و در کنار آن اگر زیرساخت‌های شهری ایجاد شود علاوه بر رفاه در حمل و نقل و بهبود آلودگی هوا در شهرهای بزرگ،هدف اشتغال هم محقق خواهد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مجموعه هفت‌باغ سنندج با سیاست‌های کلی و برنامه‌های دولت هماهنگی و همپوشانی لازم را دارد گفت: این مجموعه در کنار فرهنگ و بازآفرینی شهری، اشتغال را دنبال می‌کند.

وی افزود: در چند سال گذشته تبصره ۱۸ را در قالب لایحه بودجه ارائه کرده‌ایم که تبصره ویژه ای است و با کمک گرفتن از تبصره ۱۴ منابعی برای اشتغال اختصاص می‌یابد.

"نوبخت" با بیان اینکه بازآفرینی شهری، اهداف بلندتری در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی را دنبال می‌کند افزود: از شهرهایی که چنین طرح‌هایی را دارند انتظار ارائه طرح عملیاتی داریم و اعتبار لازم هم وجود دارد که به شرط ارائه برنامه تخصیص خواهد یافت.

وی از هفت باغ با به عنوان کار بسیار عالی و متناسب با ظرفیت شهر سنندج نام برد و افزود: این طرح در توسعه فرهنگی و انسانی شهر موثر است.

نوبخت از مجریان طرح خواست تا با تکمیل طراحی و تعیین برآوردهای لازم، این طرح را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند چرا که از نظر تامین اعتبار ریل گذاری لازم در سازمان انجام می‌شود و حتی در دولت‌های بعدی هم حمایت و پشتیبانی می‌شود.

مجموعه هفت‌باغ، ۳۴ هکتار وسعت دارد و بنا به اعلام مجریان طرح می تواند منشا توسعه بسیار خوبی برای شهر باشد.

کمبود عرصه های عمومی شهری مهمترین ضعف سنندج است و این شهر کمترین عرصه عمومی برای رونمایی اجتماعی را دارد که هفت باغ می‌تواند علاوه بر کاهش این ضعفمنشا تولید ثروت باشد.

گردشگر کردن سنندج و تبدیل این شهر به مرکز گردشگری مناطق کردنشین کشورهای مجاور و اشتغال مبتنی بر فرهنگ و تمدن شهر سنندج از اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند و در آن هفت باغ فرهنگی، مجسمه، سینما، کتاب، نوا، هنر و معماری در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

هفت باغ اولین بنای صنعتی قدیمی شهر سنندج است که با حفظ بافت سنتی موجود، بازآفرینی شهری در این مجموعه در ۲ فاز اجرا و ساماندهی گورستان تاریخی تایله هم متعاقب آن اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، افتتاح پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج و شرکت در مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو از برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان است.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین