کد خبر: ۶۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۶

اسب بالدار؛ نماد دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کمیته اجرایی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: در این نشست نماد بازیها به اعضا ارائه و با توجه به بازدید هیئت اعزامی فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی از شهرهای تهران، اصفهان ومشهد گزارش جامع این بازدید به اعضای حاضر ارائه شد.

حسن میرزاآقابیک در تشریح این نشست افزود: قطعی کردن زمان و مکان برگزاری مسابقات مختلف با پیشنهاد روسای فدراسیون‌های مربوطه و تایید کمیته اجرایی از جمله مصوبات نشست بود.

وی درباره مشکلات سخت افزاری در راه برگزاری این مسابقات گفت: همان طور که می دانید مسابقات به میزبانی شهرهای تهران، اصفهان و مشهد برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در جاهایی نظیر مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان و مجموعه آفتاب انقلاب تهران مشکلاتی وجود دارد واز طرفی به مجموعه‌ای برای برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف ثابت و پروازی نیاز داریم و در عین حال دکوراسیون بعضی سالن‌ها باید تغییر کند قرار شد طی جلسه‌ای با مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مشکلات مربوطه را به اطلاع آنان برسانیم تا با برطرف شدن این مشکلات مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی به پیشنهاد بعضی فدراسیون‌ها برای اضافه شدن چند رشته ورزشی به این مسابقات اشاره و اعلام کرد: قرار بود که مسابقات بانوان در شش رشته برگزار شود ، اما تعدادی از فدراسیون‌ها خواستار افزایش این رشته‌ها شدند و یا فدراسیون‌ جانبازلان و معلولین با این استدلال که مسابقات گلبال نابینایان دوره گذشته در عربستان برگزارشد درخواست قراردادن مسابقات این رشته را در دومین دوره نیز مطرح کرد.

دبیر کمیته اجرایی دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، افزود: قراراست جمع بندی نتایج این جلسه را اسفندماه در ریاض به اطلاع فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی برسانیم.

میرزا آقابیک با بیان این مطلب که یکی از مهمترین تصمیمات جلسه در مورد زمان برگزاری دومین دوره مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده مسابقات المپیک پکن برگزار می‌شود و همچنین با توجه به مسابقات منطقه‌ای و قاره‌ای، اعضا به اتفاق آراء به برگزاری دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان در مردادماه سال آینده رای دادند.

وی با بیان این مطلب که با حمایت رئیس سازمان تربیت بدنی و روسای فدراسیون‌های ورزشی مشکلی در راه برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی پیش نمی‌آید، ادامه داد: خوشبختانه رئیس جمهور محترم علاقه خاصی به ورزش دارند و با توجه به اینکه ارگان‌های دولتی مهمی در شورای عالی برگزاری این مسابقات حضور دارند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

آقابیک یِاد آورشد: معاون اول رئیس جمهور،رئیس سازمان تربیت بدنی،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس کمیته ملی المپیک، استانداران استانهای میزبان، نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر اجرایی مسابقات اعضای شورای عالی برگزاری دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی هستند. ضمن اینکه رئیس سازمان تربیت بدنی به عنوان رئیس، رئیس کمیته ملی المپیک به عنوان نایب رئیس، دبیر اجرایی مسابقات، معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاون مرتبط وزیر امورخارجه،معاون وزیر کشور، معاون صدا و سیما،معاون مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان ،رییس مرکز توسعه ورزش بانوان سازمان ،دبیرکل کمتیه ملی المپیک ، روسای فدراسیون‌های مربوطه و شهرداران شهرهای میزبان اعضای شورای اجرایی این مسابقات هستند.

در ادامه جلسه دبیر کل بازیها دو نمونه از سمبل بازیها را به حاضرین جلسه ارائه داده (ببر مازندران و اسب بالدار) که در نهایت اسب بالدار با رای اکثریت اعضا انتخاب و مقرر شد ستاد بازیها تغییرات لازم را اعمال نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین