کد خبر: ۶۹۳۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

بخشش یک قاتل در رامسر

دادگستری مازندران اعلام کرد که یک قاتل در شهرستان رامسر با میانجیگری مسئولان و خیرین و با گذشت اولیای دم، از قصاص نفس رهایی یافت.
بخشش یک قاتل در رامسر
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دادگستری رامسر، رئیس زندان تنکابن و فرمانده نیروی انتظامی رامسر با حضور در منتزل اولیای دم مقتول در پرونده قتل عمد رضایت آن‌ها را برای گذشت از قصاص نفس اخذ کردند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دادگستری مازندران جزییاتی از پرونده قتل ارائه نکرد، ولی تاکید کرد که میانجیگری برای اخذ رضایت و گذشت اولیای دم به منظورگسترش فرهنگ صلح و سازش، حل و فصل دعاوی در راستای سیاست‌های دستگاه قضا و کاهش جمعیت کیفری زندانیان صورت گرفته است.

براساس این گزارش، با تلاش و پیگیری‌های مجدانه مسئولان قضایی و انتظامی، اقدامات درجهت سازش مثمرثمر واقع شده و اولیای دم با گذشتن از حق خویش مبنی بر قصاص قاتل و عفو و گذشت وی، رضایت قطعی خویش را اعلام و موجب رهایی محکوم علیه از مجازات اعدام شدند.

دادگستری مازندران تاکید کرد: بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد.

این چهارمین مورد از جلب رضایت اولیای دم برای گذشت از قصاص نفس در مازندران طی ماه بهمن امسال است که نشان می‌دهد مازندرانی‌ها همچنان خصلت خداپسندانه گذشت و بخشش را به عنوان یک الگوی فرهنگی حفظ کرده اند.

پیش از این ششم بهمن ماه هم دادگستری مازندران از رهایی سه محکوم به قصاص و اعدام از چوبه دار در شهر‌های آمل، قائمشهر و سیمرغ خبر داده بود.

این سه نفر هم در آستانه قصاص نفس قرار داشتند که با تلاش شورای حل اختلاف مستقر در زندان و جلب رضایت و بخشش اولیا دم از چوبه دار رهایی یافتند.

طبق گزارش دادگستری مازندران با تلاش‌های شورای حل اختلاف این استان در سال جاری تاکنون ۳۴ پرونده قصاص نفس، منجر به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین