کد خبر: ۶۹۳۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

اولین دوز واکسن روسی به کدام ایرانی تزریق می‌شود؟

اولین دوز واکسن روسی در کشور براساس اولویت‌بندی به هموطنان تزریق خواهد شد.
اولین دوز واکسن روسی به کدام ایرانی تزریق می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام قبلی و با هماهنگی‌ وزارت بهداشت همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا اولین مرحله از محموله واکسن‌ روسی از مبدا مسکو به تهران رسید.

آنطور که مسئولان وزارت بهداشت مدعی‍‌اند همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن‌ها اندیشیده شده و فراهم است.

طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است تا محموله دوم تا آخر بهمن و محموله سوم تا ۱۰ اسفند به پایتخت برسد. همچنین دولت مسکو برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه‌ریزی کرده است.

واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در بیش از ۱۶ کشور از جمله ایران ثبت شده است و جمهوری اسلامی ایران شانزدهمین کشوری بود که این واکسن با درجه کارایی بیش از ۹۱ درصد را هفته گذشته به ثبت رساند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: براساس اولویت‌ها در گروه‌های پرخطر واکسیناسیون انجام می‌شود و این کار از شبکه بهداشتی کشور آغاز خواهد شد و به تدریج ادامه پیدا می‌کند تا اینکه ما در هدف‌گذاری انجام شده اگر اتفاقی غیر مترقبه در مورد ویروس ساختار و بیان‌های جدید ژن نداشته باشیم.

او ادامه داد: انتظار داریم که در یک فرآیند یکساله در کشور ما خیلی زودتر از دیگر کشور‌ها کار واکسیناسیون به اتمام برسد و ما شاهد یک ایمنی جمعی در مقابل بیماری باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
اولی رابه آقای نقدی بزنیدکه به واکسن غربی اعتقادندارد.البته اگرتاحال فایزرتزریق نکرده باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین