کد خبر: ۶۹۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶

استقبال انصارالله از رویکرد بایدن برای پایان دادن به جنگ یمن

جنبش انصار الله یمن از رویکرد احتمالی رییس جمهوری جدید آمریکا برای پایان دادن به حمایت کشورش از تجاوز نظامی به یمن استقبال کرد.
استقبال انصارالله از رویکرد بایدن برای پایان دادن به جنگ یمن
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اظهارات روز پنجشنبه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه جو بایدن توقف حمایت آمریکا از جنگ یمن را اعلام خواهد کرد، یک مقام مسئول در جنبش انصار الله با استقبال از این موضوع ابراز امیدواری کرد که این امر مقدمه‌ای برای توقف تجاوز به یمن باشد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، حمید عاصم یکی از مسئولان جنبش انصار الله به خبرگزاری فرانسه گفت: امیدواریم این امر، مقدمه تصمیم‌گیری برای توقف جنگ یمن و سرآغازی برای اتخاذ موضع قوی در شورای امنیت به نفع پایان دادن به تجاوز علیه یمن باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، افزود: رییس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از علمیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

وی یادآورشد که اما ادامه کار او فراتر از این خواهد بود. (بایدن) خواهد گفت که از دیپلماسی برای خاتمه بخشیدن به درگیری در یمن فعالانه‌تر و بیشتر بهره می‌گیرد و دلیل انتخاب نماینده ویژه درباره یمن که امروز معرفی می‌شود هم همین است.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین