کد خبر: ۶۹۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

آمریکا در وضعیت استقرار نیروهایش در جهان بازنگری می کند

رسانه های آمریکا گزارش دادند، وزیر دفاع این کشور در پی سخنرانی اخیر جو بایدن درباره سیاستهای دولتش به ارتش این کشور دستور داده دست نگه دارند. در پی این دستور ارتش دیگر فعالیتها را به منظور تمرکز بر رسیدگی به مشکل افراطگری و ملی گرایی سفیدپوستان در درون رده های خود متوقف می کند.
آمریکا در وضعیت استقرار نیروهایش در جهان بازنگری می کند
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۲۰ عضو فعلی یا سابق ارتش آمریکا در ارتباط با حمله اخیر به ساختمان کنگره این کشور دستگیر شده اند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای در پی سخنرانی جو بایدن گفت: "درخواست امروز جو بایدن برای رهبری آمریکا در صحنه جهان، و به ویژه باور او مبنی بر اینکه دیپلماسی باید اولین ابزار انتخابی ما باشد نه فقط باعث اطمینان بخشی به مردان و زنان وزارت دفاع بلکه به شهروندان ما است.

وی بیان کرد: "معنی آن این است که آمریکا که هرگز نگران جنگیدن در زمان ضرورت نیست، همچنین هرگز ترسی از ورود به بحثها و مذاکرات دشوار نخواهد داشت. البته همچنین معنی آن این است که ما در وزارتخانه باید آماده تر از هر زمان به منظور تقویت کار سخت دیپلماسی، حمایت از آن با توانمندی های مورد نیاز کشور ما باشیم تا عزممان را صراحتا نشان داده و منافعمان را هنگام چالش تامین کنیم."

وی افزود: "اگر که ما باید بجنگیم ما باید پیروز شویم. این نیاز به یک تمرکز دقیق بر استعداد و آموزش، نوآوری و رهبری، حضور پیشرو و آمادگی دارد. به دستور رئیس جمهور، وزارت دفاع بنا براین دست به اجرای بازبینی جهانی در وضعیت نیروها، جای پا، منابع، استراتژی و ماموریتهای ارتش آمریکا می زند."

آستین اظهار کرد: این بازبینی تحت رهبری معاون موقت امور سیاستگذاری وزیر دفاع و در رایزنی نزدیک با رئیس ستاد مشترک ارتش صورت خواهد گرفت. ما با همپیمانان و شرکایمان در ضمن اجرای این بازبینی رایزنی خواهیم کرد. همانطور که روز اول کارم در این شغل گفتم، هیچ کس در این کار به تنهایی موفق نمیشود.

آستین در بیانیه خود توضیح داد: او (جو بایدن) ما را به چالش کشید تا به یاد داشته باشیم، هر چند که زور ممکن است آخرین انتخاب باشد، دیپلماسی باید اولین داور در خصوص صلح و امنیت ما باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین